* Doplnili jsme reakci Penty na prodej majetku ČD.
Praha - Namísto útraty 240 milionů každý rok jednorázový výdělek z prodeje, rozhodly se České dráhy.
Právě tuto částku zaplatí za údržbu, opravy a ostrahu nemovitého majetku, který ale ke svému provozu nepotřebují, nebo jej dokonce už vůbec nevyužívají.
"Dráha se za poslední desetiletí velice změnila, už nepotřebujeme k zajištění provozu stovky budov a nemá smysl na ně každoročně vynakládat desítky milionů, které potřebujeme jinde. Bude rozumnější, když je prodáme a utržené peníze investujeme do oprav," uvedl náměstek generálního ředitele Českých drah Milan Matzenauer.
Do prodeje tak mají jít bývalé sklady, drážní domky, bytové domy i pozemky. Celkem má jít o 4500 budov a 14 tisíc pozemků.
Masaryčka se bude řešit zvlášť
Toto rozhodnutí se ale nevztahuje na nemovitosti v areálu pražského Masarykova nádraží. Předkupní právo na ně má podle smluv z let 2004 - 2006 společnost Masaryk Station Development (MSD), v níž před nedávnem získala majoritní podíl investiční skupina Penta.
"Toto rozhodnutí se Masarykova nádraží netýká, vzhledem k zatíženosti tohoto území smluvními závazky je třeba záležitost řešit zvlášť," uvedl vedoucí tiskového oddělení Českých drah Radek Joklík.
"Podle nás pozemky, které se nacházejí v okolí Masarykova nádraží, nemohou být prodávané v rámci toho prodeje, o kterém nyní informují ČD. Ty musí být prodávané na základě smlouvy z roku 2004, kdy ČD prodali pozemky společnosti MSD. Jediné, co musí dráhy rozhodnout u pozemků okolo Masarykova nádraží, je, zda budou chtít smlouvu z roku 2004 akcelerovat a prodat pozemky nyní, nebo později, až po developerské realizaci a kolaudaci. Ale to může být otázka roků," uvedl mluvčí Penty Martin Danko.
Hledá se prodejce
Kolik za prodej nepotřebných pozemků a budov dráhy utrží, zatím není jasné. Skutečnou tržní hodnotu prodávaného majetku má stanovit strategický partner, který by pro ČD měl také vypracovat prodejní strategii a zajistit samotný prodej nemovitostí.
Dráhy už na tohoto partnera vypsaly otevřené výběrové řízení. Vítěz by měl mít jasnou práci na tři roky s předpokládanou odměnou 90 milionů korun. Skutečná výše provize ale bude záviset na konečné prodejní ceně.