Boxerský „duel století": O vítězi podle sponzorů je jasno

Michal Šenk
2. 5. 2015 16:00
Pacquiao sice získá menší díl tržeb ze samotného zápasu, „bokem“ ale vydělá výrazně víc než soupeř.
Floyd Mayweather a Manny Pacquiao na vážení
Floyd Mayweather a Manny Pacquiao na vážení | Foto: ČTK

Las Vegas – Pár hodin před zápasem století, jak média přezdívají duel o mistra světa welterovy váhy v boxu mezi Filipíncem Manny Pacquiaem a Američanem Floydem Mayweatherem, je už znám vítěz. Alespoň co do marketingových kontraktů, sponzorských peněz a důvěry firem, které chtějí s boxerskými hvězdami pojit své jméno.

Na body vysokým rozdílem – a možná spíše K. O. – vítězí Pacquiao. Muž, který sice z nadcházejícího zápasu napřímo zinkasuje menší díl tržeb celé akce (konkrétně čtyři ze šesti vydělaných dolarů, přičemž celkově se počítá, že utkání vydělá minimálně 300 milionů dolarů), „bokem“ ale vydělá víc než soupeř.

Za Pacquiaem stojí čerstvě společnosti Nike či Nestlé. Naopak za Mayweatherem za posledních šest měsíců – ani po oznámení uskutečnění dlouho očekávaného zápasu, což se stalo před pár týdny – nikdo nepřibyl.

Pacquiao – kromě toho, že je profesionálním boxerem – také zasedá ve filipínském senátu, vzorně se stará o svoji širokou rodinu a má pestré koníčky. Od sponzorů podle odhadu časopisu Forbes získá pět milionů dolarů. Kromě dvou zmíněných firem od „N“ Pacquia financuje ještě řetězec prodejen se sportovním zbožím Foot Locker.

V minulosti Pacquiao počítal s podporou od Hewlet-Packard, Sony, Monster Energy, Hennessy, San Miguel Beer nebo Wonder Pistachios. Výrobce pochutin se k Pacquiaovi navíc letos vrátil.

Jeho soupeř, Američan Floyd Mayweather, na domácím trhu pro zápas století silného sponzora nenašel. Je totiž považován za zlobivé dítě, zhýralce. V minulosti čelil řadě obvinění z domácího násilí. V roce 2012 si odpykal tříměsíční trest za sexuální obtěžování. Mezi červnem 2013 a červnem 2014 byl přitom považován za nejbohatšího sportovce světa. Ze 105 milionů dolarů ale všechny peníze přicházely z prize money za utkání v ringu a zejména za televizní kontrakty na ně. Ve své kariéře měl jen jednoho reálného partnera, krátce to byla AT&T.

Zatímco Pacquiao teď bude mít své trenky obrandované několika svými sponzory, včetně zmíněného dodavatele samotných trenek Nike, Mayweather vběhne do ringu v šortkách značky Reebok, zřejmě bez dalších log. A zadarmo. „Je to přítel naší značky, nosí naše šortky už dlouho. Nejsme ale jeho oficiálním partnerem,“ říká k tomu viceprezident divize bojových sportů Reeboku Todd Krinsky.

„Můžete koukat na Mayweatherův zápas, třeba mu fandit. Jako firma s ním ale nebudete chtít něco prezentovat desetiletému dítěti,“ glosuje v komentáři pro CNN Bob Dorfman, vydavatel magazínu Sports Marketers Scouting Report.

Pacquiao se i ve větší míře podílel na přilákání společných sponzorů tohoto zápasu. Pivo Tecate, dlouhodobě podporovatel všech Pacquiaových zápasů, zaplatí za logo ve středu ringu 5,6 milionu dolarů. Firma přebila nabídku Corony, jež dosud zviditelňovala svoji značku u minulých Mayweatherových zápasů. Další viditelnou firmou u bariér ringu bude filipínská Smart Communication. Samozřejmě jen proto, že má dlouholeté vazby s Pacquiaem na tamním lokálním trhu.

Kdyby náhodou víkendový zápas v Las Vegas zatím lehký outsider z Filipín vyhrál, znamenalo by to podle řady pozorovatelů teprve opravdové reklamní šílenství kolem něj.

 

Právě se děje

Další zprávy