Poslední sportovní podnik letošní sezony na Masarykově okruhu v Brně už je minulostí. Teď si ještě závodní dráhu bude moci vyzkoušet poslední říjnový víkend veřejnost, a pak již se brány automotodromu pro běžného smrtelníka až do dubna uzavřou.
"V zimě je tu jen minimální provoz," říká Miroslav Bartoš, sportovní ředitel společnosti, která okruh provozuje.
Podle něho by sice bylo teoreticky možné uskutečnit třeba i akci na sněhu, ale otázkou je, zda by o ni byl zájem, a také tání ujetého sněhu by trvalo déle a mohlo třeba i ohrozit termíny různých stájí a jezdců, kteří už budou chtit na jaře testovat své stroje pro novou sezonu.
Zima je podle Bartoše na okruhu spíše dobou údržby. Jednak se opravuje technika, která se používá na úklid okruhu a dále se opravují jednotlivá zařízení, která jsou na dráze a v okolí.
I výběr kamínků je věda
Dráha samotná minimálně deset let žádné významnější opravy potřebovat nebude, pouze se zhruba dvakrát ročně zalijí speciální směsí rýhy, které vytvořily stupačky upadnuvších motocyklistů.
Musíme ale tu a tam něco natřít, opravit pochroumaná svodidla, sešít roztrhané balíky v ochranných zónách, Také se kamennou drtí dosypou kačírky.
"Mám tady na výběr několik druhů kamení a musíme se rozhodnout od jakého dodavatele ho koupíme. V předpisech je stanoveno jen to, že velikost kamínků se musí pohybovat v rozmezí 8- 16 milimetrů, ale snažíme se z logických důvodů kupovat především ty kameny, které nemají ostré hrany," vysvětluje Bartoš.
O programu pro příští sezonu ještě definitivně rozhodnuto není, jisté je, že vypadne mistrovství světa cestovních vozů WTCC, naopak zůstanou superbiky a Moto GP. "V jednání je například atraktivní závod historických F1 vozů, závod série Le Mans a ADAC GT," uvádí Bartoš.