Jednotný typ elektrické zástrčky pro dobíjení automobilů je na světě. Spolu s BMW, Daimler-Mercedes, Ford , General Motors vyvinul Volkswagen jednotnou podobu zástrčky pro dobíjení budoucích elektromobilů.
"Jednotný průmyslový standard je k dispozici pro všechny výrobce," uvedla firma.
Protože samotná unifikovaná zástrčka by toho moc nevyřešila, automobilky vyvinuly celý komplex řízení systému dobíjení, který se hodí pro všechny používané typy elektromobilů.
Poprvé se celý systém ukázal na studii elektrického brouka "E-Bugster", který byl představen na autosalonu v Detroitu.
Systém dostane i Škoda Citigo
Vůz má výkon 85 kW (tedy využívá stejný motor jako minulý týden představená elektrický verze Škody Octavia) a dojezd má 180 km. Může být dobíjený buď jednofázovým střídavým proudem, který je běžně v domácích zásuvkách, nebo lze použít extrémně rychlé dobíjení stejnosměrným proudem na dobíjecích stanicích. To umožní dobití za 35 minut.
Systém bude nepochybně vyvužit i v elektrických verzích městského vozu Volkswagen Up a Škoda Citigo. Prvmí z nich má spatřit světlo světa patrně přiští rok, druhá bude k dostání o rok později.
Dosud se používaly pro dobíjení elektromobilů hlavně dva standardy. První byl německý a druhý francouzsko-japonský. U dobíjecích stanic jednoho typu nebylo možné nabít elektromobil s odlišným standardem.
Novým a ještě složitějším úkolem, který musí automobilky vyřešit v dohledné době, je nyní vývoj lehčích a menších baterií, které současně umožní delší dojezd na jedno nabití.