Letos nabízí Velvana - tradiční český výrobce autopřípravků - motoristům v zimní směsi pro ostřikovače pouze jednu vůni. Je melounová. Příští rok tomu ale bude jinak. "V současnosti probíhá testování u různých skupin motoristů," který typ vůně by nejvíce vyhovoval řidičkám a který řidičům," informoval Jan Běle, obchodní ředitel firmy.
Zatím podle není rozhodnuto, kolik typů vůní nakonec pod svou firemní značkou budou vyrábět. "Nabídek vůní je obrovské množství, včetně třeba parfému Hugo Boss. My v současnosti připravujeme kapaliny do ostřikovačů také pro řadu výrobců automobilů a také pro třeba pro řetězce dodavatelů náhradních dílů. Je jich zhruba 25 a každý má jinou charakteristickou vůni," dodal Běle.
Už nyní je ale pravděpodobné, že například u benzinových čerpadel či v supermarketech bude už za rok na podzim Velvana nabízet alespoň jednu typicky pánskou a jednu dámskou vůni v zimní směsi pro ostřikovače.
Vývoj je složitý
Vývoj takové kapaliny podle Běleho není vůbec jednoduchý. "I když odebíráme kvalitní líh, často je vyráběn z různých surovin. Ne každá přísada pak voní s tím či kterým druhem lihu stejně, navíc intenzita i vlastní typ vůně se mění s tím, jak směs stárne," dodává.
Velvana, pro niž je stále nejdůležitějším výrobním artiklem chladící kapalina známá již 55 let pod názvem Fridex, chce příští rok na jaře nabídnout motoristům novou ucelenou řadu autokosmetiky. "Některé přípravky jsme již v nabídce měli, jiné ne, půjde tedy vlastně o doplnění a sjednocení designu," dodal Běle.
Také jde o naplnění výrobních kapacit. "Naše produkce je výrazně sezonní, zhruba tři čtvrtiny obratu realizujeme v podzimních a zimních měsících. Proto usilujeme o vyšší využití výroby i v jarních a letních měsících," vysvětlil generální ředitel společnosti Pavel Bydžovský. Kvůli těmto novým produktům a také kvůli vývoji nových čistících prostředků pro průmysl a jiné dopravní prostředky než jsou automobily, začíná Velvana s přestavbou svého vývojového centra.
Vývojoví pracovníci ve Velvaně v současné době také připravují přípravky pro mytí vozů takzvanou suchou cestou. "Je to pro nás nový obor, ale pracujeme na tom," informoval Běle.