Ojeté BMW řady 5: Investice do prestižního a nadčasového auta, nebo finanční past?

Tomáš Starý
1. 12. 2018 7:02
BMW řady 5 vždycky platilo za "nejřidičštější" auto vyšší střední třídy, a kdo chtěl luxusní vůz a zároveň odpovídající dynamiku a jízdní vlastnosti, volil vždy pětkové BMW. Tento status pětce zůstal dodnes, i když dřívější řidičská přímočarost se pomalu vytrácí a pomalu se z ní stává především velké pohodlné auto s luxusní výbavou. Podívejte se, jak si jeho předchozí generace vede jako ojetina.
Foto: BMW

Podobně chudou výbavu ale pravděpodobně dostanete se základními motory. A jak dvoulitrový diesel, tak dvoulitrový přeplňovaný benzin nejsou ideální volbou. Benzinový čtyřválec má výrazný turboefekt a hlavně trpí na silné zakarbonování, silně v takovém případě žere olej. Spotřeba se pak i v bezvadném stavu pohybuje okolo deseti litrů, tedy na úrovni šestiválce. Tuto pohonnou jednotku bychom vám nedoporučili v žádném BMW, natož v řadě 5.

Naftový čtyřválec slibuje provoz se spotřebou mezi pěti a šesti litry, ale na opravy si jen tak nevydělá. Natahuje se mu rozvodový řetěz, a kdo včas nezareaguje na chrastění po startu, tomu se motor potká. Oprava rozvodů v pokročilém stadiu natažení, kdy už se začaly ozývat mlácením, vyjde na nějakých 70 tisíc. I pokud ale závadu podchytíte včas, budete si muset nechat stranou 30 tisíc. U manuálů se rozvody přihlásí do 100 000 km, u automatu vydrží zhruba dvojnásobek, víc ne. Odolnější řetěz montuje BMW až od roku 2013. Díky tomu se ale z naftové 520d stává doporučeníhodná verze.

 

Právě se děje

Další zprávy