Jan Matoušek
21. 6. 2019 6:02
Nároky na bezpečnostní výbavu nových aut rostou. Kdo chce získat pětihvězdičkové hodnocení v testech Euro NCAP, musí nejen prokázat dostatečnou ochranu posádky uvnitř vozidla, ale i vybavenost bezpečnostními asistenty. A do počtu asistenčních systémů výrazně promlouvá také Evropská unie. Proto se nelze divit, že se prvky dříve vyhrazené jen těm nejdražším autům dostávají i do malých automobilů.
Na dvou generacích Škody Fabia tak lze dobře demonstrovat, kam se bezpečnostní výbava malých aut za posledních 14 let posunula. A to navíc mladoboleslavský malý vůz není na úplném vrcholu bezpečnostního žebříčku (jak bude vidět dále).
Ptáte-li se, proč i malá (a tím pádem levnější) auta dostávají bezpečnostní prvky dříve určené jen luxusnějším a dražším vozům, tak důvody jsou v zásadě dva. Tím prvním je samozřejmě zvýšení bezpečnosti posádky ve voze, s čímž souvisí také pozitivní hodnocení v nárazových testech Euro NCAP. Druhým důvodem jsou nařízení orgánů Evropské unie, která některé bezpečnostní prvky zavádí do automobilů povinně.