Konkurent číslo 1: Ford Tourneo Custom - od 1 130 564 Kč
Ford Tourneo Custom je podle statistik letos nejprodávanější velkou osobní dodávkou v Česku, je tak nasnadě, že jako prvního konkurenta nového Multivanu jsme vybrali právě zástupce modrého oválu. Ten se, podobně jako Multivan, nabízí ve dvou délkách karoserie, které se ale odlišují i rozvorem náprav. Kratší má 2933 mm a delší 3300 mm. Multivan T7 je přitom prakticky přesně mezi těmito dvěma variantami. Ostatně rozměry obou modelů s kratší karoserií můžete porovnat v této tabulce. Mimochodem VW je standardně pětimístný, od prostřední výbavy sedmimístný, Ford je standardně osmimístný.
Technické srovnání
|
Volkswagen Multivan |
Ford Tourneo Custom L1 |
Rozměry (d/š/v) |
4973/1941/1907 mm |
4973/1986/1927 mm |
Rozvor náprav |
3124 mm |
2933 mm |
Objem kufru |
469/1844/3672 l |
1200/2100 l |
Počet sedadel |
5/6/7 |
8/9 |
Benzinové motory |
1.5 TSI (100 kW), 2.0 TSI (150 kW) |
---------- |
Naftové motory |
2.0 TDI (110 kW) |
2.0 EcoBlue mHEV (96/110 kW), 2.0 EcoBlue (125 kW) |
Plug-in hybrid |
1.4 TSI eHybrid (160 kW) |
Elektromotor (92 kW) |
Cena od |
1 202 104 Kč |
1 130 564 Kč |
Zatímco u VW sází především na benzinové motory, Ford je věrný naftovým agregátům, ve dvou případech dokonce v mildhybridním provedení. Rozdíl je v tom, že kde má Multivan standardní dvouspojkový automat napříč nabídkou, má Tourneo Custom manuální řazení. Samočinně umí měnit stupně jen nejsilnější turbodiesel. A samozřejmě také plug-in hybrid, který ale pracuje jinak než u Multivanu. Litrový tříválec nikdy nepohání kola, ale dodává energii akumulátoru - jakmile se vybije to, co získá ze zásuvky (papírově až 53 km ve městě), nastoupí spalovací agregát jako generátor. I proto má nižší výkon než eHybrid u VW.
Cenově jsou si základní verze obou automobilů docela blízko, každá ale s jiným pohonem. Pokud bychom u obou vozů zvolili 110kW naftové agregáty, pak bude Multivan stát 1 297 170 korun a Tourneo Custom 1 157 789 korun, rozdíl se tedy, i kvůli jiné převodovce, o něco prohloubí. Jak jsou na tom oba modely v základních variantách, můžete porovnat v tabulce.
Porovnání výbavy
|
Volkswagen Multivan 2.0 TDI / 110 kW |
Ford Tourneo Custom 2.0 EcoBlue mHEV / 110 kW Titanium |
Cena od |
1 297 170 Kč |
1 157 789 Kč |
Počet sedadel |
5 |
8 |
Počet airbagů |
7 |
6 |
Nouzové brzdění |
S - chodci i cyklisté |
N |
Udržování jízdního pruhu |
S |
+9317 Kč (v paketu) |
Čtení dopravních značek |
S |
+37 389 Kč (Audio sada 25) |
Tempomat |
S |
S |
Klimatizace |
S - manuální |
S - manuální |
Rádio |
S - 8 reproduktorů |
S - 10 reproduktorů |
Dotyková obrazovka |
S - 10 palců |
S - 8 palců |
Bluetooth |
S |
S |
Digitální budíky |
S |
N |
Multifunkční volant |
S + kožený |
S |
Vyhřívání předních sedadel |
+11 715 Kč |
S |
Bezklíčkové startování |
S |
N |
Parkovací senzory |
+16 358 Kč (vpředu i vzadu) |
S - vpředu i vzadu |
Automatické stěrače |
+5 732 Kč (paket Světla a výhled) |
S |
Přední diodová světla |
S |
N |
Boční posuvné dveře na obou stranách |
S |
S |
Kola |
16 palců, ocelová s kryty |
17 palců, litá |
Multivan má už v základní výbavě mnohem širší nabídku asistenčních systémů, které se u Tournea Custom nedodávají ani za příplatek. I v tomto ohledu se projevuje vyšší stáří modrého oválu. Ten se rozdíl snaží částečně dohnat některými standardními komfortními prvky, za vyhřívaná sedadla nebo parkovací senzory se u základního Volkswagenu musí připlácet. Nicméně třeba bezklíčkové startování nemá Tourneo Custom ani za příplatek. Je to tak něco za něco, Ford bude mít v základu nižší cenu, a to poměrně výrazně, a tři sedadla ve třetí řadě navíc (tento deficit maže Multivan až od prostředního stupně), ale také horší vybavení a ruční řazení.