Rodinný ideál za 1,2 milionu. Nový VW Multivan míří do Česka, toto je jeho konkurence

Jan Matoušek Jan Matoušek
10. 12. 2021 6:02
Jestli existuje symbol velkých osobních dodávek, pak je to bezesporu Volkswagen Multivan. Oblíbený model teď přichází na český trh v nové, sedmé generaci, která se poprvé oddělila od dodávky. Multivan T7 tak má k osobním modelům německého výrobci blíže než kdy před tím, čemuž odpovídají i ceny. Nejlevnější model stojí přes 1,2 milionu korun, hravě se ale VW může dostat až k 1,8 milionu korun.

Konkurent číslo 2: Toyota ProAce Verso - od 1 049 070 Kč

Segment velkých osobních dodávek je momentálně docela našlapaný, ale jeho značnou část vlastně tvoří jediné auto. Citroën Spacetourer, Peugeot Traveller, Opel Zafira Life i Toyota ProAce Verso (od příštího roku navíc také Fiat Ulysée) jsou jedno a to stejné auto na stejném technické základě a jen s mírně rozdílným designem přední části. Za všechny jsme do srovnání s Multivanem T7 vybrali ten prodejně nejúspěšnější - podle statistik je to Toyota ProAce Verso.

Také ona se podobně jako VW nabízí ve dvou délkách karoserie, u nichž se ale nemění rozvor náprav, který je natažený na 3275 mm. Délka je pak necelých pět nebo 5,3 metru. Kratší Toyota je tak podobně dlouhá jako Multivan, ale s delším rozvorem náprav. Standardně pak převeze osm cestujících, luxusnější výbavy ale tento počet zmenší na šest nebo sedm. Základní model má nicméně ve druhé a třetí řadě lavici, nikoliv samostatná sedadla jako Multivan. V tabulce porovnáváme kratší karoserie obou aut.

Technické srovnání

Volkswagen Multivan Toyota ProAce Verso L1
Rozměry (d/š/v) 4973/1941/1907 mm 4959/1920/1910 mm
Rozvor náprav 3124 mm 3275 mm
Objem kufru 469/1844/3672 l 798/2381/3968 l
Počet sedadel 5/6/7 6/7/8
Benzinové motory 1.5 TSI (100 kW), 2.0 TSI (150 kW) ----------
Naftové motory 2.0 TDI (110 kW) 2.0 D-4D (106/130 kW)
Plug-in hybrid 1.4 TSI eHybrid (160 kW) ----------
Cena od 1 202 104 Kč 1 049 070 Kč

Volkswagen má rozmanitější paletu motorů, nabízí se s benzinovým, naftovým i plug-in hybridním ústrojím, zatímco Toyota má v Česku výhradně turbodiesel. Třeba v Německu se ale nabízí i s elektrickým pohonem, který na českém trhu koupíte jen u sourozenců. Slabší motor má výběr mezi manuální nebo automatickou převodovkou, silnější jednotka řadí výhradně samočinně.

Rozdíl v základní ceně je docela výrazný a nezmění ho ani srovnatelné naftové motory s automatem. Multivan v takové verzi stojí od 1 297 170 korun, ProAce Verso od 1 091 420 korun. Porovnání výbavy najdete v tabulce níže.

Porovnání výbavy

Volkswagen Multivan 2.0 TDI / 110 kW Toyota ProAce Verso 2.0 D-4D / 106 kW 8AT Family
Cena od 1 297 170 Kč 1 091 420 Kč
Počet sedadel 5 8
Počet airbagů 7 6
Nouzové brzdění S - chodci i cyklisté +113 740 Kč (paket Safety + Comfort Navi)
Udržování jízdního pruhu S +113 740 Kč (paket Safety + Comfort Navi)
Čtení dopravních značek S +113 740 Kč (paket Safety + Comfort Navi)
Tempomat S S
Klimatizace S - manuální S - automatická dvouzónová
Rádio S - 8 reproduktorů S - 8 reproduktorů
Dotyková obrazovka S - 10 palců S - 7 palců
Bluetooth S S
Digitální budíky S N
Multifunkční volant S + kožený S
Vyhřívání předních sedadel +11 715 Kč S
Bezklíčkové startování S +113 740 Kč (paket Safety + Comfort Navi)
Parkovací senzory +16 358 Kč (vpředu i vzadu) S - vzadu
Automatické stěrače +5 732 Kč (paket Světla a výhled) S
Přední diodová světla S N
Boční posuvné dveře na obou stranách S S
Kola 16 palců, ocelová s kryty 17 palců, ocelová s kryty

Aby se Toyota dostala bezpečnostní výbavou na úroveň Volkswagenu, je potřeba zaplatit 113 740 korun za dva provázané pakety Safety a Comfort Navi. Pokud však zákazník za tyto pakety zaplatí, pak dostane navíc i litá kola, navigaci, couvací kameru nebo sledování slepého úhlu. Pořád přitom bude japonský model levnější než ten německý, který má na druhou stranu blíže k osobním vozům. Alternativou je zvolit rovnou ProAce Verso VIP, který je se 130kW naftovým agregátem dražší než VW.

Komfortní výbavou jsou si ale obě auta dost podobná, Toyota má dokonce dvouzónovou automatickou klimatizaci, která se u VW nabízí až za příplatek. Chybí jí ale také diodová světla nebo digitální budíky, na druhou stranu má v základní výbavě o tři místa k sezení víc. Každopádně Multivan je i za vyšší cenu autem, který už přímo nevychází z dodávky, i když do toho segmentu stále směřuje.

 

Právě se děje

Další zprávy