Volkswagen Multivan T7
Spíše než osobní dodávce se Multivan T7 blíží klasickým osobním autům. Však jde také o částečnou náhradu za Sharan, který nástupce nedostane. Základem vozu je platforma MQB, jako u Golfu nebo Tiguanu. Ostatně nejen tyto modely kopíruje i design, ani ne tak karoserie jako interiéru. Dotykové plochy pro ovládání hlasitosti, desetipalcový displej rádia nebo virtuální kokpit jsou už v základu.
Kde naopak užitkové kořeny novinka nepotlačuje, to je vnitřní prostor a celková variabilita. Standardně je Multivan pětimístný, mezi příplatky je ale i konfigurace se šesti nebo sedmi sedadly. Všechna sedadla v prostoru pro cestující jsou samostatná křesla umístěná na kolejnicích, takže s nimi jde snadno manipulovat, posouvat je nebo i vyjímat z vozu ven. Opět jsou v nabídce dvě délky karoserie - kratší má 4973 mm a delší model Long 5173 mm. Rozvor náprav s délkou 3124 mm je pro oba modely stejný. Délka se tak odráží především v kufru, kam se u kratšího modelu vejde 469 až 3672 litrů a u delšího 763 až 4005 litrů.
Pod kapotou je potřeba připravit se na malou revoluci. Pryč je doba několika turbodieselů, T7 má jen jediný, dvoulitr s výkonem 110 kW. Ten dokonce nenajdete ani v konfigurátoru na stránkách výrobce, předobjednat ho zatím lze jen u dealerů. Hlavní součástí nabídky jsou benzinové motory - 1.5 TSI s výkonem 100 kW nebo 2.0 TSI s výkonem 150 kW. Všechny spalovací jednotky mají standardní sedmistupňový dvouspojkový automat a pohon předních kol. Na mechanickou čtyřkolku je kvůli nové konstrukci potřeba zapomenout.
Novinkou v nabídce je plug-in hybrid s motorem 1.4 TSI, který má kombinovaný výkon 160 kW. Model pojmenovaný eHybrid ujede na jedno nabití zhruba 50 km a papírově si vystačí s asi 1,5 - 1,6 l / 100 km. Kombinovaný je elektrifikovaný pohon se šestistupňovým DSG.
Kdo má zájem o turbodiesel a pohon všech kol, může stále sáhnout po starším Multivanu T6.1, který se podle aktuálního ceníku prodává výhradně se 150kW dvoulitrovým turbodieselem, šrřkolkou a automatickou dvouspojkovou převodovkou. Nabízí se výbavy Comfortline a Highline, cena začíná na 1 649 000 korunách, Highline je o 200 tisíc dražší. V tabulce níže můžete porovnat oba Multivany z hlediska velikosti, ten starší je standardně sedmimístný, ale může mít i méně sedaček.
Multivan vs. Multivan
|
Multivan T7 |
Multivan T7 Long |
Multivan T6.1 |
Rozměry (d/š/v) |
4973/1941/1907 mm |
5143/1941/1907 mm |
4904/1904/1950 mm |
Rozvor náprav |
3124 mm |
3124 mm |
3000 mm |
Objem kufru |
469/1844/3672 l |
763/2171/4005 l |
657/4300 l |
Počet sedadel |
5/6/7 |
5/6/7 |
5/6/7 |
Benzinové motory |
1.5 TSI (100 kW), 2.0 TSI (150 kW) |
1.5 TSI (100 kW), 2.0 TSI (150 kW) |
---------- |
Naftové motory |
2.0 TDI (110 kW) |
2.0 TDI (110 kW) |
2.0 TDI 4Motion (150 kW) |
Plug-in hybrid |
1.4 TSI eHybrid (160 kW) |
1.4 TSI eHybrid (160 kW) |
---------- |
Cena od |
1 202 104 Kč |
1 242 576 Kč |
1 649 000 Kč |
Novým Multivanem T7 už jsme se i krátce svezli. Jízdní dojmy najdete zde.