Rodinný ideál za 1,2 milionu. Nový VW Multivan míří do Česka, toto je jeho konkurence

Jan Matoušek Jan Matoušek
10. 12. 2021 6:02
Jestli existuje symbol velkých osobních dodávek, pak je to bezesporu Volkswagen Multivan. Oblíbený model teď přichází na český trh v nové, sedmé generaci, která se poprvé oddělila od dodávky. Multivan T7 tak má k osobním modelům německého výrobci blíže než kdy před tím, čemuž odpovídají i ceny. Nejlevnější model stojí přes 1,2 milionu korun, hravě se ale VW může dostat až k 1,8 milionu korun.

Volkswagen Multivan T7

Spíše než osobní dodávce se Multivan T7 blíží klasickým osobním autům. Však jde také o částečnou náhradu za Sharan, který nástupce nedostane. Základem vozu je platforma MQB, jako u Golfu nebo Tiguanu. Ostatně nejen tyto modely kopíruje i design, ani ne tak karoserie jako interiéru. Dotykové plochy pro ovládání hlasitosti, desetipalcový displej rádia nebo virtuální kokpit jsou už v základu.

Kde naopak užitkové kořeny novinka nepotlačuje, to je vnitřní prostor a celková variabilita. Standardně je Multivan pětimístný, mezi příplatky je ale i konfigurace se šesti nebo sedmi sedadly. Všechna sedadla v prostoru pro cestující jsou samostatná křesla umístěná na kolejnicích, takže s nimi jde snadno manipulovat, posouvat je nebo i vyjímat z vozu ven. Opět jsou v nabídce dvě délky karoserie - kratší má 4973 mm a delší model Long 5173 mm. Rozvor náprav s délkou 3124 mm je pro oba modely stejný. Délka se tak odráží především v kufru, kam se u kratšího modelu vejde 469 až 3672 litrů a u delšího 763 až 4005 litrů.

Pod kapotou je potřeba připravit se na malou revoluci. Pryč je doba několika turbodieselů, T7 má jen jediný, dvoulitr s výkonem 110 kW. Ten dokonce nenajdete ani v konfigurátoru na stránkách výrobce, předobjednat ho zatím lze jen u dealerů. Hlavní součástí nabídky jsou benzinové motory - 1.5 TSI s výkonem 100 kW nebo 2.0 TSI s výkonem 150 kW. Všechny spalovací jednotky mají standardní sedmistupňový dvouspojkový automat a pohon předních kol. Na mechanickou čtyřkolku je kvůli nové konstrukci potřeba zapomenout.

Novinkou v nabídce je plug-in hybrid s motorem 1.4 TSI, který má kombinovaný výkon 160 kW. Model pojmenovaný eHybrid ujede na jedno nabití zhruba 50 km a papírově si vystačí s asi 1,5 - 1,6 l / 100 km. Kombinovaný je elektrifikovaný pohon se šestistupňovým DSG.

Kdo má zájem o turbodiesel a pohon všech kol, může stále sáhnout po starším Multivanu T6.1, který se podle aktuálního ceníku prodává výhradně se 150kW dvoulitrovým turbodieselem, šrřkolkou a automatickou dvouspojkovou převodovkou. Nabízí se výbavy Comfortline a Highline, cena začíná na 1 649 000 korunách, Highline je o 200 tisíc dražší. V tabulce níže můžete porovnat oba Multivany z hlediska velikosti, ten starší je standardně sedmimístný, ale může mít i méně sedaček.

Multivan vs. Multivan

Multivan T7 Multivan T7 Long Multivan T6.1
Rozměry (d/š/v) 4973/1941/1907 mm 5143/1941/1907 mm 4904/1904/1950 mm
Rozvor náprav 3124 mm 3124 mm 3000 mm
Objem kufru 469/1844/3672 l 763/2171/4005 l 657/4300 l
Počet sedadel 5/6/7 5/6/7 5/6/7
Benzinové motory 1.5 TSI (100 kW), 2.0 TSI (150 kW) 1.5 TSI (100 kW), 2.0 TSI (150 kW) ----------
Naftové motory 2.0 TDI (110 kW) 2.0 TDI (110 kW) 2.0 TDI 4Motion (150 kW)
Plug-in hybrid 1.4 TSI eHybrid (160 kW) 1.4 TSI eHybrid (160 kW) ----------
Cena od 1 202 104 Kč 1 242 576 Kč 1 649 000 Kč

Novým Multivanem T7 už jsme se i krátce svezli. Jízdní dojmy najdete zde.

 

Právě se děje

Další zprávy