Přesně rok po premiéře aktuálního VW Golf Cabrio se na autosalonu v Ženevě představila vrcholná verze s přívlastkem GTI.
Volkswagen to celé měl vlastně jednoduché. Kultovní Golf GTI se spojil s kultovním Golfem Cabriolet a na svět rázem přišel nejrychlejší kabriolet v historii řady Golf.
Rychlost mu dodává známá technika. Pod kapotou je dvoulitrový motor 2,0 TSI (155 kW, 280 N.m), který může být kombinován s manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou. V obou případech se šesti stupni.
Sprint z klidu na 100 km/h trvá jen 7,3 s, bez ohledu na převodovku. Nejvíce VW Golf Cabrio GTI jede 237 km/h, abyste ale této rychlosti dosáhli, je nezbytné kvůli lepší aerodynamice uzavřít karoserii natažením střechy.
I v tom je otevřený Golf GTI velmi rychlý. Elektrohydraulicky ovládaný mechanismus střechy potřebuje k uzavření 11 sekund, otevření trvá jen 9,5 s. Nemusíte přitom dokonce ani zastavit. Celé divadlo lze spustit třeba při popojíždění v koloně do rychlosti 30 km/h.
První zákazníci si VW Golf Cabrio GTI odvezou letos v létě.