Na český trh přichází druhá generace Peugeotu 3008. Radikálně mění celou koncepci vozu, už to není crossover s prvky známými z kategorie MPV, ale důstojnější konkurent pro středně velká SUV typu Volkswagen Tiguan, Renault Kadjar nebo Hyundai Tucson či Seat Ateca.
Co všechno se na 3008 změnilo, jsme vás informovali před pár dny v tomto článku, nyní však známe jeho podrobný český ceník a také jsme se v něm krátce svezli na českých silnicích. Shrňme si tedy to nejpodstatnější. SUV využívá stejnou podvozkovou platformu jako model Peugeot 308, nabízí se výhradně s pohonem předních kol, avšak aby vykompenzoval absenci čtyřkolky, lehce se mu zvýšil podvozek (na 22 cm) a při sjíždění kopce by měl řidiči pomoci systém, který sám přibrzďuje. Je však jasné, že nová 3008 nemá ambice na zdolávání těžšího terénu.
V rychle rostoucím segmentu SUV se bude snažit zaujmout třemi klíčovými prvky, což jsou vnější design, interiér a výbava. Peugeot 3008 má vizuálně atraktivní a netradičně pojatý interiér známý jako i-Cockpit, který okouzlí nejen dámskou klientelu, ale i hravé povahy. Na přístrojovém štítu lze totiž volit různé režimy zobrazení, vedle netradičně pojatých budíků lze projektovat i navigaci. Připomíná to virtuální kokpit z Audi, avšak německé vozy mají propracovanější grafiku.
Peugeotu však nestačí zaujmout netradičně řešenou palubní deskou, vedle originálních přepínačů na středovém tunelu nebo nového tvaru voliče automatické převodovky je možné kabinu provonět parfémem, který se nachází v přihrádce spolujezdce a má osvěžit interiér speciálními vůněmi, které pro 3008 navrhl francouzský výrobce parfémů. Ostatně, značka je pyšná na to, že 3008 je duší i tělem francouzským vozem. Vyrábí se v Sochaux, zmíněný parfém a hi-fi soustava Focal jsou rovněž produkty zdejších dodavatelů.
Základní cena vozu startuje na částce 510 000 Kč. Odpovídá základnímu benzinovému tříválci o výkonu 96 kW a výbavě Access, která obsahuje manuální klimatizaci, elektricky ovládaná všechna okna a zpětná zrcátka.
Prostřední výbava Active se rozšiřuje o litá 17" kola, zadní parkovací asistent, mlhové světlomety, dvouzónovou klimatizaci a asistent hlídající jízdu v pruzích. Cena verze je o 60 000 Kč vyšší. Porovnali jsme nový Peugeot 3008 v této výbavě se základním motorem 1.2 PureTech/96 kW s dalšími novinkami - Seatem Ateca a modernizovaným Suzuki S-Cross.
Nad Activem stojí varianta Allure, která je také k dispozici i pro základní motor a začíná na rovných 600 000 korunách. Podrobnější informace o cenách, výbavách a především parametrech nabízených motorů pro Peugeot 3008 se dozvíte zde.
Podrobný test nového Peugeotu 3008
Novinku jsme před pár dny testovali ve dvou různých verzích v okolí italské Boloně. Podrobnou recenzi čtěte zde.
Vrcholem nabídky je verze GT, kterou Peugeot prezentuje jako samostatný model podobně jako například u menšího Peugeotu 2008, cena této varianty však ještě nebyla oznámena.