Všechno je jinak než dřív. Peugeot 3008 překvapuje zásadní změnou koncepce

Eva Srpová Eva Srpová
3. 11. 2016 7:48
Druhá generace Peugeotu 3008 se od podlahy změnila. Už to není crossover, tedy kříženec SUV, hatchbacku, kombíku a MPV a bůhví čeho ještě, ale tváří se jako plnohodnotné SUV. Po této kategorii aut je totiž v Evropě velký hlad a francouzský výrobce nechce zůstat pozadu. Přinášíme přehled nejzásadnějších změn a české ceny.
První generace 3008 vypadala jako přifouknutý hatchback a podle mínění autorky nepatřila mezi nejpřitažlivější vozy své kategorie. Ta druhá láká na design i extravagantní kabinu.
První generace 3008 vypadala jako přifouknutý hatchback a podle mínění autorky nepatřila mezi nejpřitažlivější vozy své kategorie. Ta druhá láká na design i extravagantní kabinu. | Foto: Eva Srpová

Na český trh přichází druhá generace Peugeotu 3008. Radikálně mění celou koncepci vozu, už to není crossover s prvky známými z kategorie MPV, ale důstojnější konkurent pro středně velká SUV typu Volkswagen Tiguan, Renault Kadjar nebo Hyundai Tucson či Seat Ateca.

Co všechno se na 3008 změnilo, jsme vás informovali před pár dny v tomto článku, nyní však známe jeho podrobný český ceník a také jsme se v něm krátce svezli na českých silnicích. Shrňme si tedy to nejpodstatnější. SUV využívá stejnou podvozkovou platformu jako model Peugeot 308, nabízí se výhradně s pohonem předních kol, avšak aby vykompenzoval absenci čtyřkolky, lehce se mu zvýšil podvozek (na 22 cm) a při sjíždění kopce by měl řidiči pomoci systém, který sám přibrzďuje. Je však jasné, že nová 3008 nemá ambice na zdolávání těžšího terénu.

V rychle rostoucím segmentu SUV se bude snažit zaujmout třemi klíčovými prvky, což jsou vnější design, interiér a výbava. Peugeot 3008 má vizuálně atraktivní a netradičně pojatý interiér známý jako i-Cockpit, který okouzlí nejen dámskou klientelu, ale i hravé povahy. Na přístrojovém štítu lze totiž volit různé režimy zobrazení, vedle netradičně pojatých budíků lze projektovat i navigaci. Připomíná to virtuální kokpit z Audi, avšak německé vozy mají propracovanější grafiku. 

Interiér na sebe strhává pozornost. Volant je zřejmě jedním z nejmenších, jaké můžete v současnosti v autech najít, design palubní desky je velmi originální.
Interiér na sebe strhává pozornost. Volant je zřejmě jedním z nejmenších, jaké můžete v současnosti v autech najít, design palubní desky je velmi originální. | Foto: Peugeot

Peugeotu však nestačí zaujmout netradičně řešenou palubní deskou, vedle originálních přepínačů na středovém tunelu nebo nového tvaru voliče automatické převodovky je možné kabinu provonět parfémem, který se nachází v přihrádce spolujezdce a má osvěžit interiér speciálními vůněmi, které pro 3008 navrhl francouzský výrobce parfémů. Ostatně, značka je pyšná na to, že 3008 je duší i tělem francouzským vozem. Vyrábí se v Sochaux, zmíněný parfém a hi-fi soustava Focal jsou rovněž produkty zdejších dodavatelů.

Základní cena vozu startuje na částce 510 000 Kč. Odpovídá základnímu benzinovému tříválci o výkonu 96 kW a výbavě Access, která obsahuje manuální klimatizaci, elektricky ovládaná všechna okna a zpětná zrcátka.

Zadní LED světlomety prý tvarem tří čar připomínají šrámy po drápech lva, kterého má Peugeot ve znaku.
Zadní LED světlomety prý tvarem tří čar připomínají šrámy po drápech lva, kterého má Peugeot ve znaku. | Foto: Eva Srpová

Prostřední výbava Active se rozšiřuje o litá 17" kola, zadní parkovací asistent, mlhové světlomety, dvouzónovou klimatizaci a asistent hlídající jízdu v pruzích. Cena verze je o 60 000 Kč vyšší. Porovnali jsme nový Peugeot 3008 v této výbavě se základním motorem 1.2 PureTech/96 kW s dalšími novinkami - Seatem Ateca a modernizovaným Suzuki S-Cross.

Nad Activem stojí varianta Allure, která je také k dispozici i pro základní motor a začíná na rovných 600 000 korunách. Podrobnější informace o cenách, výbavách a především parametrech nabízených motorů pro Peugeot 3008 se dozvíte zde.

Podrobný test nového Peugeotu 3008

Novinku jsme před pár dny testovali ve dvou různých verzích v okolí italské Boloně. Podrobnou recenzi čtěte zde.

Vrcholem nabídky je verze GT, kterou Peugeot prezentuje jako samostatný model podobně jako například u menšího Peugeotu 2008, cena této varianty však ještě nebyla oznámena.

 

Právě se děje

Další zprávy