Hned šest inovovaných modelů přiveze na ženevský autosalon švédsko-čínská automobilka Volvo. Na jejím stánku se představí facelifty modelů Volvo S60, V60, XC 60, S 80, V70 a XC70.
„Jedná se o nejrozsáhlejší modernizaci stávajících modelů v historii značky. Hlavním cílem každého vylepšení bylo ještě lépe naplnit potřeby našich zákazníků. Zaměřili jsme se na kvalitu a na pozornost k detailům, čímž se nám podařilo dodat těmto dynamickým modelům novou energii a výrazně posílit jejich konkurenceschopnost," říká Lex Kerssemakers, vrchní viceprezident pro produktovou strategii a modelové řady ve společnosti Volvo Car Group.
Při faceliftu se logicky měnily světlomety vozů. Například ty u Volva řady 60 mají připomínat vlčí oči.
Vylepšení v interiéru zahrnují nové barvy čalounění, nové dřevěné obložení, nové čalounění stropu či hedvábně matné kovové rámečky kolem výdechů klimatizace a ovladačů.
Zájemci o Volvo S60 si nyní mohou vybírat ze čtyř typů podvozků - Touring, Dynamic, Four-C (pokročilý systém aktivního podvozku) a sníženého sportovního podvozku, který byl v minulosti dostupný pouze pro verze R-Design.
Nejprodávanější model je XC60
Exteriér nejprodávanějšího modelu značky Volvo - XC60 - byl podle názoru jeho konstruktérů, nyní lépe přizpůsoben životu ve městě. Inovovaná příď zaujme novým tvarem kapoty, který zdůrazňuje široké proporce. „Odstranili jsme všechny černé lišty, takže veškeré prvky na karoserii jsou nyní lakované. Nové světlomety působé zaujatě a odhodlaně, horizontální linie na mřížce chladiče s chromovanými lištami zdůrazňují šířku vozu," říká designér Fedde Talsma.
Součástí standardní výbavy je nově systém řízení trakce v zatáčkách. Tento systém rozdělování točivého momentu pomáhá řidiči eliminovat nedotáčivost tím, že podle potřeby přibrzdí vnitřní kola, a umožní tak při výjezdu ze zatáčky přenos více síly na kola vnější.
Zmíněné modely S60, V60 a XC60 mohou nyní mít ve výbavě řadu nových prvků. Například nový komunikační systém Sensus Connected Touch se sedmipalcovou obrazovkou lze jako první na světě ovládat dotykem i v rukavicích.
Další podstatnou změnou pro zákazníky bude snížení spotřeby. Například spotřeba paliva čtyřválcového dieselového motoru D2 s výkonem 115 k u nového Volva S60 s manuální převodovkou poklesla na hodnotu 4,0 l / 100 km (v kombinovaném cyklu dle norem EU, předběžná hodnota), což znamená emise CO2 pouze 106 g/km. Verze kombi s tímto motorem má pak spotřebu jen o desetinu litru vyšší.
Nová Volva už nebudou využívat tlumená světla. Mohou mít trvale aktivní dálkové světlomety s technologií, která eliminuje potřebu přepínání mezi potkávacími a dálkovými světlomety. Pokud se v protisměru objeví jiné vozidlo, systém oslnění jeho řidiče zabrání tak, že odstíní pouze nezbytnou část světelného kužele. Toho je dosaženo důmyslným projektorovým mechanismem integrovaným do světlometů. Totéž platí v případě, že před vozidlem jede jiný automobil ve stejném směru.
Nová Volva S80, V70 a XC70
Vzhled nového Volva S80 nyní nově dotváří řada nových prvků. Nové nárazníky vůz opticky „roztahují", takže vypadá širší a nižší. Nová obdélníková světla pro denní svícení dodávají přídi modelu S80 modernější vzhled, zatímco zaoblená zadní světla, pro značku Volvo tradiční, automobil vizuálně přibližují k zemi.
Designové úpravy se dotkly i modelů V70 a XC70. Podobně jako u menších modelů jsou i v této řadě nasazeny úspornější motory. Nejúspornější Volvo S80 dokáže ujet s motorem D2 sto kilometrů jen se spotřebou 4,1 litru nafty.
Také zde bude využíván systém Sensus Connected Touch a další novinky představené výše.