Nový Volkswagen Polo je dražší než Fabia, ale levnější než Fiesta. Co za 293 tisíc korun nabízí?

Jan Matoušek Jan Matoušek
18. 8. 2017 18:33
Šestá generace Volkswagenu Polo se řadí nejen k nejdůležitějším novinkám německé automobilky, ale i celého trhu s novými auty. V celoevropském měřítku se drží dlouhodobě mezi nejoblíbenějšími automobily vůbec. Oficiální uvedení na český trh čeká malý vůz v listopadu letošního roku, importér však již s předstihem zveřejnil ceník vozu. Ten začíná na 292 900 korun, což je méně než u některých konkurentů a konec konců i předchozího modelu. Jakou výbavu za takovou sumu Polo nabízí?
Volkswagen Polo přišel v šesté generaci o třídveřovou variantu. Na snímku je výbava Beats.
Volkswagen Polo přišel v šesté generaci o třídveřovou variantu. Na snímku je výbava Beats. | Foto: Volkswagen

Volkswagen Polo šesté generace, stojící na platformě MQB, se s délkou 4053 mm poprvé ve své historii dostává přes hranici čtyř metrů. Pro srovnání, předchůdce byl dlouhý 3972 mm. Protáhl se také rozvor náprav z 2470 mm na 2548 mm. Zavazadlový prostor pak narostl z 280 na 351 litrů a to je hodnota na úplné špičce třídy. Oproti zvyklostem však bude nové Polo dostupné už jen s pětidveřovou karoserií.

Ceník pro český trh zatím není příliš složitý. Důvodem je počáteční absence většiny pohonných jednotek. Zájemce o vůz tak může vybírat z atmosférického litrového tříválce o výkonu 55 kW nebo přeplňovaného litrového tříválce TSI o výkonu 70 kW. Oba motory mají ruční řazení s pěti stupni, tříválec TSI může být za 40 tisíc korun alternativně vybaven sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Ekologickou alternativu zatím plní litrový tříválec TGI s pohonem na zemní plyn (CNG), výkonem 66 kW a pětistupňovou manuální převodovkou. Pro sportovní provedení GTI je pak připraven dvoulitrový čtyřválec TSI o výkonu 147 kW v kombinaci s ručním řazením nebo šestistupňovým dvouspojkovým automatem DSG.

Pro další měsíce slibuje Volkswagen zařazení silnějšího litrového tříválce TSI o výkonu 85 kW, přeplňovaného čtyřválce 1.5 TSI Evo s výkonem 110 kW a také turbodieselu 1.6 TDI. Ten má 70 kW. Z výbavových stupňů se český zákazník může do konce roku těšit na sportovně stylizované provedení R-Line.

Základní výbava má u Volkswagenu klasické označení Trendline, nabízená je jen s nejslabším atmosférickým motorem za cenu 292 900 korun. Ta zahrnuje šest airbagů, Front Assist s nouzovým brzděním a detekcí chodců, manuální klimatizaci, rádio s 6,5palcovým barevným displejem a čtyřmi reproduktory, diody pro denní svícení nebo 14palcová ocelová kola s okrasnými kryty.

Základní Polo je mimo jiné levnější než vstupní verze Fordu Fiesta nebo Seatu Ibiza. Základní Škoda Fabia, ovšem se slabším motorem, stojí 241 900 korun. Předchůdce se dal v posledních měsících pořídit s litrovým atmosférickým tříválcem a výbavou Maraton Edition za 317 900 korun.

Srovnání Volkswagenu Polo s konkurencí

Nový Volkswagen Polo jsme porovnali se Škodou Fabia, Fordem Fiesta, Seatem Ibiza a Citroënem C3. Podívejte se zde.

Druhý stupeň Comfortline stojí se stejným litrovým motorem nejméně 320 900 korun. Zvolit lze i přeplňovaný motor, který je o 28 tisíc dražší. Pohon na zemní plyn přijde na 398 900 korun. Z výbavy navíc vybíráme lepší palubní počítač, elektrická zadní okna, šest reproduktorů, multifunkční volant, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, mlhové světlomety nebo o palec větší ocelová kola.

Nejvýše je postavená výbava Highline, která je kombinována s tříválcem TSI nebo TGI. Nejnižší cena je 376 900 korun, pohon na CNG vychází nejméně na 426 900 korun. Ve výbavě se nachází sledování únavy řidiče, tempomat, automatická klimatizace, rádio s osmipalcovým barevným displejem, šesti reproduktory, Bluetooth a USB, kožený volant nebo 15palcová litá kola.

Většina motorů nového Pola má tři válce. Prohlédněte si nejlevnější nová auta v Česku s tříválcem:

Z výbavy Comfortline vychází speciální edice Polo Beats, která má audiosystém Beats s výkonem 300 W, kožený volant, specifické čalounění a 16palcová litá kola. Nejlevnější litrový atmosférický tříválec přijde na 335 900 korun, TSI je dražší o 28 tisíc korun.

Zájemce o sportovní jízdu zaujme již zmíněné GTI s výkonem 147 kW, které odlišíte díky sportovním doplňkům karoserie, 17palcovým litým kolům, LED světlometům, anatomickým sedačkám nebo sportovnímu multifunkčnímu volantu. Cena s manuální převodovkou je nejméně 529 900 korun.

Prohlédněte si nové Polo nejen na fotografiích z premiéry i od automobilky:

Jestliže bude chtít zákazník sáhnout hlouběji do kapsy, bude možné nové Polo vyšperkovat řadou doplňků. Například adaptivním tempomatem, parkovacím asistentem, monitorováním slepého úhlu, navigací a především pak digitální přístrojovou deskou, navíc v pokročilejší druhé generaci. Pro příznivce individualizace má Volkswagen 14 laků karoserie a 13 variant obložení interiéru.

Do konce září pak tuzemské zastoupení nabízí při vykoupení starého vozu slevu 25 tisíc v případě výbav Trendline, Comfortline a Beats, respektive 30 tisíc u verzí Highline a GTI. Ve stejné nabídce přidává ještě prodlouženou záruku na 4 roky nebo 80 tisíc km. Do prodeje šestá generace Volkswagenu Polo zamíří v listopadu, kompletní ceník i další detaily si prohlédněte zde.

 

Právě se děje

před 2 hodinami

Federer rozdrtil Albota, v Basileji je už posedmnácté ve čtvrtfinále

Miláček domácích fanoušků Roger Federer porazil v druhém kole v Basileji 6:0, 6:3 Moldavana Radu Albota a při 19. startu na halovém turnaji v rodném městě si zahraje 17. čtvrtfinále. V dosavadních dvou zápasech prohrál slavný švýcarský tenista jen pět gamů.

Osmatřicetiletý Federer dnes navázal na úvodní výhru nad Němcem Peterem Gojowczykem za 53 minut a s Albotem se zdržel jen zhruba o deset minut déle. Na kurtu tak grandslamový rekordman nestrávil ještě ani dvě hodiny a upravil svou bilanci v St. Jakobshalle na 73:9.

Federer útočí v Basileji na jubilejní desátý titul, což se mu letos povedlo už na trávě v Halle. Ve čtvrtfinále se může střetnout s krajanem Stanem Wawrinkou, jehož ještě ve 2. kole čeká Američan Frances Tiafoe.

Zdroj: ČTK
Další zprávy