Volkswagen má s osobními obrněnci bohaté zkušenosti a to není řeč o některém ze svébytných SUV. Vyrábí například oplastované CrossPolo nebo CrossTouran. V případě Passatu jde ale o něco jiného! I proto nejde o CrossPassat, ale o Passat Alltrack. Rozdíl spočívá v tom, že nové „terénní kombi" má být opravdovější, zdatnější a schopnější díky dostupnému pohonu všech kol, který všem verzím z předponou Cross schází.
4Motion pro lepší trakci
Zatímco Passaty se s pohonem všech kol prodávají už řadu let, ale jsou od standardních modelů na první pohled jen těžko rozpoznatelné, Passat Alltack je novinkou, která vyčnívá, ale přitom přichází na trh jako zpestření nabídky posledních ročníků aktuální generace.
Proti běžnému kombi se vozidlo liší dobrodružnějšími nárazníky, prahovými nástavci, lemy blatníků a novými 17 nebo 18palcovými koly z lehkých slitin. Podstatnou novinkou je zvětšení světlé výšky o 30 mm na konečných 165 mm. To je o něco menší hodnota, než jakou mívají běžná SUV střední třídy, ale na druhou stranu je to více, než je u Passatu 4Motion běžné.
Pohon všech kol využívá známou konstrukci s mezinápravovou spojkou Haldex u zadní nápravy, elektronické řízení a plynulé přerozdělování hnací síly mezi přední a zadní nápravu. Standardem je 4Motion pouze pro dva nejsilnější motory 2,0 TSI (155 kW) a 2,0 TDI (125 kW), pro motor 2,0 TDI (103 kW) je nabízen za příplatek a pro 1,8 TSI není v nabídce vůbec.
Podle Auto-News.de je podvozek Passatu Alltrack tužší, ale na delších cestovních trasách stále ještě dost pohodlný, pohon všech kol zvládá i náročná stoupání, kdy pravá kola jedou po velmi kluzkém povrchu a elektronika musí regulovat prokluzy.
Offroad ve zvýšeném kombi
Volkswagen využil možností pohonu převzatého z SUV Tiguan a do Passatu Alltrack se tak dostal program Offroad, který může řidič aktivovat tlačítkem na přístrojové desce. Program ovlivňuje funkce ABS, charakteristiku pedálu plynu nebo stabilizačního systému, aby tak usnadnil řidiči ovládání vozu na kluzkém povrchu. Při sjíždění kopce umí automobil v Offroad režimu samočinně přibrzďovat jednotlivá kola a udržovat nastavenou rychlost.
U nás až na podzim
Volkswagen Passat Alltrack se má v sousedním Německu začít prodávat za nedlouho, na český trh ale dorazí nejdříve na podzim 2012. Ceny pro ČR zatím nebyly zveřejněny, ale u sousedů dobře vybavený Passat Alltrack 4Motion začíná na 36 225 Euro. Příplatek proti Passatu Variant 4Motion činí asi 2750 euro. Částky to nejsou nikterak malé, ale zdá se, že budou nižší než v případě Volva XC70, Audi A4 Allroad nebo Subaru Outback.