Prvenství v instalaci airbagu do osobního vozidla je třeba přiznat Američanům. Prvním sériově vyráběným vozidlem, do něhož se airbag řidiče montoval, byl v roce 1972 Chevrolet Impala.
Teprve evropské automobilky, a zejména Mercedes-Benz, však vyvinuly skutečný účinný záchranný systém, který funguje v součinnosti s předpínači bezpečnostních pásů.
Před 25 lety na frankfurtském autosalonu předvedla automobilka Mercedes-Benz funkční přední airbag spolujezdce. Airbag řidiče debutoval ve vozech Mercedes v roce 1981.
Zatímco airbag pro řidiče je umístěn ve volantu, airbag pro spolujezdce byl zpočátku v místech, kde by se normálně nacházela přihrádka pro rukavice. O tu tedy nejdříve zájemci o airbag spolujezdce přicházeli. Díky několika úpravám airbagu získala vozidla později přihrádku zpět.
Alespoň jeden airbag je v každém Mercedesu již 24 let
Přední airbag z roku 1987 nabízel stejnou technologii jako dříve inovativní ochranný systém. Do prodeje byl uveden v únoru 1988. S úderem roku 1994 se oba přední airbagy staly standardním vybavení Mercedesů.
Do vozů se pak přidávaly další airbagy, například boční a hlavové se začaly zavádět do výbavy na sklonku posledního desetiletí uplynulého tisíciletí.
Výzkum technologie airbagů začali technici Mercedesu už v roce 1966. Tvorba airbagu byla podnícena americkým plánem o zavedení automatického ochranného systému do všech aut. Největší překážou pro vývojáře bylo vyvinutí senzorů a tvorba plynu. To bylo evidentní při řešeních zámořských výrobců - ti vybavili první vozy airbagy plnícími se vzduchem (byly zamýšleny jako alternativa k bezpečnostním pásům), což vedlo k vážným zraněním a v některých případech i ke smrti.
Z těchto důvodů si technici v Mercedesu vybrali jinou cestu; airbag neměl nahradit bezpečností pás, měl ho spíš doplňovat. Výsledky výzkumu Mercedesu byly zformulovány do patentu, který byl vyplněn 23. 10. 1971. Tento patent byl v Mercedesu hlavním dokumentem pro veškerý následný rozvoj airbagů.