Minulý týden otevřel Volkswagen první takovou prodejnu, nazvanou ID. Store X, kde nabízí vozy rodiny ID. Ve městě Chang-čou na západním pobřeží nedaleko Šanghaje při tom spolupracuje se svou partnerskou čínskou firmou SAIC Motor.
Německý koncern uvedl, že zákazníci si elektrické vozy mohou objednat za pevnou cenu prostřednictvím firemního webu, telefonní aplikace, nebo od autorizovaných prodejců. Ti mají z prodeje aut provizi a nemusejí udržovat zásobu aut.
V tradičním obchodním modelu zpravidla stanoví oficiální cenu automobilka. Od prodejců se nicméně očekává, že si budou udržovat zásobu vozů. Cenu stanovenou výrobcem mohou prodejci často zvýšit nebo snížit v závislosti na poptávce po daném modelu.
Obchodní model německé automobilky se nicméně stále liší od přímého prodeje amerického výrobce elektromobilů Tesla, který se obejde bez smluvních prodejců. Americká automobilka si celý proces od určení ceny přes prodej až po dodání obstarává sama. Vlastní prodejny jí ale zvyšují provozní náklady.
Na začátku listopadu Volkswagen představil dva modely sportovně-užitkového elektromobilu (SUV) řady ID.4. Na největším automobilovém trhu světa chce soupeřit s automobilkami Tesla a Nio, jež sídlí v Šanghaji.
Model ID.4 CROZZ vyrábí společný podnik Volkswagenu a čínské automobilky FAW Group. Model ID.4 X vyšel ze společného podniku německého výrobce a čínské partnerské automobilky SAIC Motor. Oba zmínění čínští partneři patří mezi čtyři největší čínské automobilky.
Šéf čínské divize firmy Stephan Wöllenstein uvedl, že Volkswagen do roku 2023 v zemi představí osm elektrických vozů rodiny ID.
Důležitým faktorem na čínském trhu s elektrickými auty je počet prodejen. Tesla má v Číně 150 prodejen a servisních center, konkurenční Nio jich má 189. Společný podnik automobilek SAIC a Volkswagen má v plánu v následujících 18 měsících otevřít 40 obchodů ID. Store X ve 29 čínských městech.