V označování modelových řad značky BMW, které začíná jedničkou a končí sedmičkou je už volné pouze číslo dvě. Dosud chybějící "čtyřku" se německý výrobce luxusních sportovních vozů rozhodl zaplnit poněkud svérázně. Klasické třídveřové kupé značky v trojkové řadě od nastávající generace povýší na "čtyřku".
Totéž se stane po příchodu nové generace verze "M". Bude to prostě M4 a basta.
Nový vůz, jehož fotografie již BMW odtajnilo, je poměrně velký. Na délku měří 4638 milimetrů, jeho šířka je 1825 milimetrů a výška 1362 milimetrů.
Ve srovnání s předchůdcem (kupé ještě řady 3) se automobil v podélném směru zvětšil o 26 milimetrů, je i širší. Naopak hmotnost se snížila o 45 kilogramů.
Pod kapotou čtyřválce a šestiválce
Sportovně založení řidiči si nepochybně budou pochvalovat, že rozložení hmotnosti mezi přední a zadní částí zůstalo v ideálním poměru 50:50, líbit by se jim mohly i jízdní výkony.
Například v BMW 428 i Coupé dvoulitrový benzinový turbomotor vyprodukuje 245 koní a má maximální točivý moment 350 Nm. Zrychlit na stokilometrovou rychlost by měl tento vůz umět za 5,9 sekundy. I s tímto motorem můžete jet po německé dálnici rychlostí 250 km/hod. BMW 435i dostane šestiválec, také s turbodmychadlem a s výkonem 306 koní. Zrychlení na stovku nastane za 5,1 sekundy.
Jedině u turbodieselového 420 d nebude nutné maximální rychlost elektronicky omezovat na tradičních 250 kilometrů v hodině. Vůz totiž zvládne "jen" 240 km/hod. Výkon dvoulitrového vznětového čtyřválce je maximálně 184 koní.
Karosérie kupé pro BMW 4 nezůstane osamocena. Už se prý chystá kabriolet.