Třetí z čerstvých trojčat SUV koncernu GM je Chevrolet

Tomáš Rybecký
21. 5. 2012 16:37
Po Buicku Encore a Opelu Mokka se představuje třetí malé SUV od General Motors.
Foto: Aktuálně.cz

Po Buicku Encore a Opelu Mokka se představuje třetí malé SUV od General Motors, které by mělo oslovit většinu světa. Chevrolet nový malý crossover Trax představí v září na autosalonu v Paříži.

Trax je téměř identický s novými SUV od Buicku a Opelu. Na pohled se tento 428 cm dlouhý vůz odlišuje jen maskou chladiče s charakteristickými rysy odpovídajícími značce Chevrolet. S těmito třemi vozy se General Motors snaží útočit na rychle se rozvíjející trh s malými SUV.

Buick se zaměří hlavně na trh ve Spojených státech a Opel Mokka (ve Velké Británii Vauxhall Mokka) se bude prodávat jen v Evropě. Chevrolet Trax se na evropském trhu objeví na jaře 2013 s několikaměsíčním zpožděním po Opelu (Vauxhallu) Mokka. Postupně bude nabízen ve 140 státech světa.

Zatímco jinde ve světě bude největším konkurentem Chevroletu Trax Ford EcoSport, v Evropě to bude jeho sourozenec Mokka... Trax se bude vyrábět v Mexiku (proto se v prodeji objeví nejprve v této zemi, a to už koncem letošního roku) a v Jižní Koreji, odkud se bude spolu s Opelem Mokka vozit i do Evropy.

Trax bude v portfoliu Chevroletu na evropském trhu následovat větší modely Malibu a Cruze Station wagon, které se v prodeji objeví ještě letos. Vůz bude nabízet klasické vlastnosti SUV včetně možnosti volby pohonu všech kol, je však menší a bude působit svalnatěji. Potřeby zákazníků chce naplnit dostatkem místa pro pět cestujících a rozměrným zavazadlovým prostorem.

V interiéru Traxu najdeme prvky obvyklé v dražších vozech. Chevrolet ale technické podrobnosti nezveřejnil - ty budou k dispozici až při autosalonu v Paříži. Motory budou pravděpodobně také identické s Opelem Mokka, tedy malé zážehové i vznětové. Dá se ale předpokládat, že Trax bude o něco málo levnější než Mokka. To dělá zaměstnancům Opelu nemalé starosti, protože modelová nabídka obou značek koncernu GM se v Evropě krok za krokem srovnává.

Přitom Chevrolet roste (letos za první čtvrtletí vykázal nárůst prodeje o 11,4 % na 50 000 vozů), zatímco Opel a Vauxhall vyklízejí pozice (za první tři měsíce tato značky zaznamenaly pokles o 16 % na 222 400 prodaných vozů). Vedení GM ale svou evropskou strategii hájí s tím, že Opel konkuruje Volkswagenu a Fordu, zatímco Chevrolet korejským značkám. "Trax umožní značce Chevrolet vstup do rostoucího segmentu malých SUV. Bude se vyznačovat flexibilitou, nízkou spotřebou a ovládáním na úrovni osobního automobilu," řekla Susan Dochertyová, prezidentka a výkonná ředitelka Chevrolet Europe.

--------------------------------------------------------------------------------

Prodej aut Chevrolet.

 

Právě se děje

Další zprávy