Už jen pár měsíců chybí k tomu, aby SUV Mitsubishi Outlander pokořilo hranici prodejů milion kusů.
Je jisté, že oslava čeká na outlandera třetí generace. Právě nyní se tento vůz začíná prodávat i v České republice. První cena byla stanovena na částku 599 000 korun, za což zákazník dostane vůz s pohonem pouze předních kol a dvoulitrovým benzinovým motorem o výkonu 150 koní. Ten je spojen s pětistupňovou manuální převodovkou.
Součástí výbavy je sedm airbagů, dvouzónová automatická klimatizace, palubní počítač, tempomat, dálkové ovládáni s centrálním zamykáním, dělená zadní sedadla s nastavitelným sklonem opěradla, kožený multifunkční volant, středová loketní opěrka, rádio se vstupem USB, mlhovky, střešní ližiny, kola z lehkých slitin i parkovací senzory vzadu.
Nejlevnější vůz s pohonem všech kol a současně s dieselovým motorem 2,2 pod kapotou stojí o sto padesát tisíc korun více, tedy bez jedné stokoruny rovných tři čtvrtě milionu korun. Standardem pro tento motor je převodovka se šesti stupni, ať už ji ovládá manuálně řidič, či pracuje samočinně.
První z nové designové rodiny
Mitsubishi na tomto voze poprvé uplatňuje prvky nového designu, který se postupně projeví na celé rodině osobních automobilů.
Zároveň bude nový outlander také úspornější. Jednak díky vylepšeným motorům a jednak díky nižší hmotnosti. Nová generace je oproti té minulé o 155 kilogramů lehčí. Toho bylo dosaženo díky efektu pnutí, což je povrchová úprava karosářských dílů, při které se díky tvaru dosahuje vyšší tuhost a současně také optimalizací struktury karosérie a rozsáhlým využitím výlisků z vysokopevnostní oceli. O něco se snížil i odpor vzduchu.
Koneckonců, ke snížení spotřeby může dále přispět i řidič. Ten bude mít nově k dispozici ve všech výbavách "systém ekologické jízdy", který dokáže rozpoznat a informovat řidiče (ikona v centrální části palubního počítače), že právě jede maximálně efektivně. Řidič si tedy může vybrat, zda uzpůsobí jízdu optimální spotřebě paliva. Stisknutím tlačítka „ECO mode" se aktivuje systém vyhodnocování a aktivní pomoci úsporné činnosti motoru, klimatizace a pohonu všech čtyř kol.
Čtyřkolka i pro rychlou jízdu
Právě ten byl inovován a elektronika rozhoduje o připojení zadní nápravy na základě většího množství údajů než dosud. Nově například získává i údaje o aktuálním točivém momentu motoru, o převodovém poměru, úhlu natočení volantu, podélním a bočním zrychlení a stáčení auta kolem svislé osy. Starý outlander pracoval pouze se snímačem otáček kol, otáček motoru a polohou plynového pedálu.
Nový je rovněž systém 4WD ECO 4WD ECO, který využívá většinou pohon 2WD, ale pokud je to nutné (prokluz kol atd.), přenese hnací sílu i na zadní kola. Normální je režim 4WD AUTO a k dispozici je ještě režim 4WD LOCK. Lze ho využít pro předejití možného zapadnutí, a při potřebě nejvyšší trakce pro jízdu od nízkých po vysoké rychlosti i na silnici s pevným povrchem při "ostrém" způsobu jízdy.
Mitsubishi v tiskové zprávě k novému modelu tvrdí, že automobil bude nyní také praktičtější a lépe využitelný, než byla dosluhující generace. Například druhou řadu sedadel lze posouvat v rozpětí 250 milimetrů, zatímco dříve to šlo jen 80 milimetrů. Zvětšila se ložná délka (v případě sklopení třetí a druhé řady sedadel) o 335 milimetrů až na téměř 1,7 metru a při objednání třetí řady sedaček dostane zákazník dvě plnohodnotné sedačky, místo dosavadních nouzových.