TPCA zvýšila tržby o třetinu. Pomohly nové modely

ČTK ČTK
16. 6. 2015 12:39
Hospodářský výsledek firmy před zdaněním vzrostl také takřka o třetinu. V roce 2015 by se v TPCA mělo vyrobit přibližně 220 000 aut.
Současná produkce automobilky TPCA
Současná produkce automobilky TPCA | Foto: TPCA

Kolín - Kolínská automobilka Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) loni zvýšila meziročně tržby o více než 31 procent na 39,3 miliardy korun. Hospodářský výsledek firmy před zdaněním vzrostl také o více než 31 procent na 366,5 milionu korun.

Růst způsobil hlavně začátek prodeje nové generace všech tří značek, Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1, řekl mluvčí automobilky Marek Hovorka. Čistý zisk firma nezveřejnila.

V TPCA pracuje asi 3000 lidí, průměrná mzda dělnických pozic je tam přes 30 000 korun. "Rok 2014 byl v historii TPCA velmi důležitým milníkem. V květnu jsme zahájili úspěšně výrobu druhé generace našich vozů a to se také pozitivně podepsalo na našem hospodářském výsledku," uvedl prezident TPCA Kenta Koide.

V roce 2014 prodala automobilka 203 000 automobilů, hlavními trhy byla Velká Británie, Francie, Německo, Itálie a Nizozemsko.

V roce 2015 by se v TPCA mělo vyrobit přibližně 220 000 aut. "Evropský trh v segmentu malých vozů je velmi tvrdý a jsme rádi, že se našim trojčatům na něm daří. Víme však, že musíme pracovat na zvyšování konkurenceschopnosti našeho závodu v porovnání s evropskými automobilkami, a už nyní pracujeme na tom, abychom v budoucnu byli připraveni na výrobu vozů třetí generace," doplnil výkonný viceprezident TPCA Javier Varela.

Loňské hospodářské výsledky už oznámila také druhá středočeská automobilka Škoda Auto. V roce 2014 zvýšila čistý zisk o 46 procent na 665 milionů eur, což je v přepočtu rekordních více než 18,4 miliardy korun. Tržby vzrostly o 13,9 procenta na 11,76 miliardy eur (320 miliard Kč).

 

Právě se děje

Další zprávy