Auris je zapomenut, Corolla se vrací. Toyota oprašuje známé jméno a míří na Octavii

Jan Matoušek Jan Matoušek
6. 10. 2018 7:04
Japonských automobilek byste v Paříži našli naprosté minimum. Suzuki, Subaru, Mazda, Mitsubishi nebo Nissan. Ty všechny ve francouzské metropoli nevystavují. Toyota si nicméně druhou nejvýznamnější evropskou výstavu ujít nenechala a připravila celou plejádu premiér. Nejzásadnější je bezesporu nová generace kompaktu, který si již neříká Auris, ale opět Corolla. Vedle ní si evropskou premiéru odbyly i nová RAV4 a sedan Camry. Podívejte se na tyto novinky do detailu.

Pokud vás zajímá, jaké Toyoty koupíte na českém trhu již dnes, podívejte se zde.

Foto: Jan Matoušek

Hybridní ústrojí v útrobách vozu kombinuje elektromotor se zážehovým čtyřválcem o objemu 2.5 litru. Ten má 130 kW, nicméně se liší výkon celého ústrojí. S pohonem předních kol má auto 160 kW a spotřebuje 4,5 l/100 km, s elektrickým pohonem všech kol má RAV4 163 kW a spotřebu 4,6 l/100 km. Zajímavou novinkou hybridního modelu je režim Trail, který výrazně zlepší schopnosti vozu vyhrabat se ze situací, z nichž by se současný vůz bez pomoci nedostal. NiMH akumulátory jsou dále lehčí a kompaktnější než doposud. Vedle hybridu nabídne Toyota i dvoulitrový benzin s mechanickou čtyřkolkou a převodovkou CVT, která nabídne dynamické vektorování točivého momentu. A mimochodem, rozložení hmotnosti vozu je téměř ideální - 51:49.

Na trhu se nová RAV4 objeví začátkem příštího roku.

 

Právě se děje

Další zprávy