Toyota začala v roce 1997 prodávat model Prius, který se stal prvním masově vyráběným hybridním vozem. Od té doby prodala více než 13 milionů hybridních aut, která spojují konvenční benzinový motor a elektrický motor a šetří palivo tím, že sbírají energii při jízdě bez motoru a brzdění, a tuto energii používají pro napájení elektrického motoru.
Hybridní vozy se podle údajů analytické společnosti LMC Automotive na celosvětovém prodeji aut podílejí zhruba třemi procenty. Překonávají tak čisté elektromobily, které mají na globálním prodeji podíl zhruba jedno procento. Modely Toyoty se na celkovém prodeji hybridních vozů podílejí více než 80 procenty.
Automobilky po celém světě slibují, že v příštích letech přejdou na výrobu elektrických aut. Nutí je k tomu mimo jiné zpřísňování globálních emisních standardů. Mnoho z nich však také uvádí, že přesun k bateriovým elektrickým vozům bude trvat nějakou dobu kvůli vysokým nákladům na baterie.
Toyota se dlouhodobě drží svého přesvědčení, že hybridy jsou cenově příznivou alternativou k plně elektrickým vozům díky nižším nákladům, protože nepotřebují dobíjecí stanice a jejich provoz je do velké míry podobný provozu benzinových vozů. Kromě hybridů Toyota sází na vozidla s vodíkovými palivovými články, které mají také nulové emise. V důsledku toho zaostává za většinou konkurentů v prodeji elektrických aut, napsala agentura Reuters.
Nabídka, aby výrobci využili její hybridní technologie, je tedy zřejmě vedena i snahou, aby se hybridní technologie ještě stihla více rozšířit, než se automobilky plně soustředí na čistou elektromobilitu.