Po návratu z celopodnikové dovolené bude čekat milovníky masa, kteří pracují v budově zvané Markenhochhaus ve Wolfsburgu, překvapení. Všech 150 položek v menu tamní kantýny bude muset být vegetariánských. Výjimku mají dostat jen ryby, které se v nabídce mají "tu a tam" objevit.
Poděkovat mohou svým kolegům, kteří se podle informací z vnitropodnikového oznámení vyslovili pro to, aby se v jídelně servírovala jen vegetariánská a veganská jídla. Zároveň se Volkswagen chce prezentovat i ekologicky, protože bezmasá jídla jsou šetrnější k životnímu prostředí. Ve Wolfsburgu tak sledují podobný takřka bezmasý koncept podnikové jídelny, jaký podle informací německého tisku funguje již v Hannoveru.
Wolfsburští "masožrouti" si naštěstí nemusí hned hledat jinou práci, v protější budově maso v menu zůstane. A to včetně legendárního currywurstu, tedy pokud jim zrovna nevoní vegetariánská verze, která by asi v Markenhochhausu "prošla".
Typické dnes 100% vepřové párky podávané s kořením, kečupem a hranolky patří k Wolfsburgu stejně jako evropský bestseller Golf. Poprvé se servírovaly v roce 1973. Volkswagen má v tamním areálu vlastní řeznictví, kde si je sám vyrábí.
Mají také dokonce vlastní číslo v katalogu náhradních dílů: 199 398 500 A. Jedná se ostatně o nejvyráběnější díl, v roce 2019 jich vzniklo sedm milionů kusů a k tomu ještě 550 tun vlastního kečupu (199 398 500 B). Vybraní dealeři mohou párky zákazníkům dokonce objednat.
Tradiční pochoutka vzbudila vášně již během koronavirové krize. Kvůli zpřísněným hygienickým předpisům, které měly zamezit šíření viru, nebyl currywurst v nabídce firemních kantýn každý den. Po zásahu představitelů odborů se currywurst nakonec do jídelen na každodenní bázi vrátil.