Zaměříme-li se na použitou techniku, pak je u naprosté většiny rivalů Tesly možné vybírat z pohonu zadních nebo všech kol. Vzhledem k tomu, že Tesla je standardně čtyřkolkou, porovnávali jsme jen elektromobily s motorem na každé nápravě. A zatímco americký model má hned dvě výkonové verze, obdobnou strategii nabízí už jen Ford Mustang Mach-E, který má podle výkonu odlišenou i kapacitu akumulátoru, podobně nabízí slabší verzi s pohonem 4×4 i Hyundai Ioniq 5, zatím ale ne našem trhu. Ostatní modely mají pohon všech kol v jediné výkonové verzi, vždy s nejvyšší kapacitou baterie, která se pro daný vůz nabízí.
Opět se podívejte na porovnání v tabulce, přičemž jen připomeňme, že hodnoty výkonu Tesly vychází z dat francouzského magazínu L'Auto Journal, protože americký výrobce je oficiálně neudává. S konkurencí přitom porovnáváme Model Y Long Range, u Mustangu Mach-E jsme zvolili vyšší výkon v kombinaci s větší baterkou.
Srovnání techniky - čtyřkolky
|
Model Y Long Range |
Q4 50 e-tron quattro |
Mustang Mach-E AWD |
Ioniq 5 AWD |
Výkon |
324 kW |
220 kW |
258 kW |
225 kW |
Toč. moment |
493 Nm |
460 Nm |
580 Nm |
605 Nm |
Baterie |
75 kWh |
77 kWh |
88 kWh |
73 kWh |
Dojezd |
505 km |
488 km |
540 km |
460 km |
Nabíjení |
až 250 kW |
až 125 kW |
až 150 kW |
až 350 kW |
Zrychlení |
5,0 s |
6,2 s |
5,8 s |
5,2 s |
Rychlost |
217 km/h |
180 km/h |
180 km/h |
185 km/h |
Cena od |
1 724 490 Kč |
1 533 900 Kč |
1 699 900 Kč |
1 469 990 Kč |
|
|
|
|
|
|
EV6 AWD |
EQC 400 4Matic |
Enyaq iV 80x |
ID.4 GTX |
Výkon |
239 kW |
300 kW |
195 kW |
220 kW |
Toč. moment |
605 Nm |
760 Nm |
425 Nm |
162 + 310 Nm |
Baterie |
77 kWh |
80 kWh |
77 kWh |
77 kWh |
Dojezd |
490 km |
437 km |
495 km |
482 km |
Nabíjení |
až 350 kW |
až 110 kW |
až 130 kW |
až 125 kW |
Zrychlení |
5,2 s |
5,1 s |
6,9 s |
6,2 s |
Rychlost |
NA |
180 km/h |
160 km/h |
180 km/h |
Cena od |
1 481 980 Kč |
1 887 600 Kč |
1 277 900 Kč |
1 406 900 Kč |
Model Y je z výše zmíněných konkurentů nejdynamičtější, zrychluje z 0 na 100 km/h za rovných pět sekund. Také maximální rychlostí 217 km/h jako jediný překonává hranici 200 kilometrů (Kia zatím rychlost EV6 neudává, lze však očekávat 185 km/h jako u Ioniqu 5). Udávaný dojezd však na nejlepší - tedy Mustang Mach-E s využitelnou kapacitou 88 kWh - nestačí. I tak je ale Tesla po Fordu jediným modelem, který alespoň na papíře překoná vzdálenost 500 km.
Doplňme ještě, že Mustang Mach-E se i se dvěma elektromotory nabízí i s menším akumulátorem. Ten má využitelnou kapacitu 68 kWh, dojezd s ním klesne na 400 km a výkon na 198 kW. Takové auto stojí od 1 499 900 korun.