Jan Matoušek
13. 7. 2021 6:02
Tesla oznámila české ceny Modelu Y. SUV vycházející z Modelu 3 by mělo být jedním z nejpopulárnějších vozidel amerického výrobce. Ostatně vstupuje do části trhu, kde se svádí zřejmě první velká bitva elektromobilů o zákazníka. Model Y se musí vypořádat se Škodou Enyaq, VW ID.4, ale třeba také Hyundai Ioniq 5. Kolik americká novinka stojí a jak si vede proti soupeřům, zjistíte v galerii.
Tesla Model Y vs. Audi Q4 e-tron
Vzhledem k tomu, že Q4 e-tron vychází ze stejného základu a používá stejnou techniku jako Enyaq iV, nelze se divit, že i prémiový model se čtyřmi kruhy Tesla poráží dynamikou i dojezdem - jakkoliv ne o moc. Americké SUV je také větší. Naopak výhodou Audi je fakt, že vedle klasické verze Q4 se nabízí i sportovnější kombinace SUV a kupé pod označením Q4 Sportback. Ta je aerodynamičtější, dojede tak při stejné technice o něco málo dále. Minimálně na papíře.
Audi je také levnější než Tesla, a to i když zvolíme verzi s pohonem všech kol, tradičně označovanou jménem quattro. Dva elektromotory přijdou v případě čtyř kruhů na 1,53 milionu korun, takže je Q4 o o skoro 200 tisíc levnější než Model Y.
Porovnání výbavy
|
Tesla Model Y Long Range |
Audi Q4 50 e-tron quattro |
Cena od |
1 724 490 Kč |
1 533 900 Kč |
Počet airbagů |
6 |
6 |
Nouzové brzdění |
S |
+ 20 00 Kč (v paketu Safety Plus) |
Asistent pro jízdu v pruzích |
S |
S |
Sledování mrtvého úhlu |
S |
+ 20 00 Kč (v paketu Safety Plus) |
Tempomat |
S - adaptivní |
S |
Klimatizace |
S - dvouzónová automatická |
S - automatická |
Dotykový displej |
S - 15 palců |
S - 10,1 palce |
Rádio |
S |
S |
Navigace |
S |
+54 100 Kč (v paketu Navigace MMI Plus) |
Digitální budíky |
N |
S - 10,25 palce |
Bezklíčové odemykání a startování |
S |
+13 800 Kč + S |
Bezdrátové nabíjení telefonu |
S |
+29 800 Kč (v paketu Smartphone) |
Vyhřívání volantu |
N + multifunkční a veganský potah |
+5300 Kč + multifunkční a kožený potah |
Vyhřívání sedadel |
S - vpředu i vzadu |
S - vpředu |
Přední světla LED |
S |
S |
Litá kola |
S - 19 palců |
S - 19 palců |
Jak vyplývá z tabulky, Tesla sice má vyšší cenu, ale zároveň i lepší výbavu. U Audi je za řadu položek potřeba si připlatit, třeba za navigaci až 54 tisíc korun, byť v paketu s několika dalšími prvky. Jak jsme také již zmiňovali, digitální budíky u Tesly nahrazuje centrální dotyková obrazovka, Audi pak nabízí více příplatkových prvků.