V kompaktní třídě Mercedesů se schyluje k revoluci, alespoň pokud jde o elektrickou podobu chystané třídy CLA. Ústy šéfa vývoje Markuse Schäfera automobilka při premiéře v Mnichově slíbila dojezd 750 kilometrů podle normy WLTP a také dobití baterie za 15 minut na dalších 400 kilometrů jízdy.
To vše má umožnit 800voltová architektura a celkově optimalizovaná spotřeba energie. Novinka podle Schäfera "provede transfer technologií" z konceptu EQXX, známého svou rekordně dlouhou elektrickou jízdou. A díky tomu dosáhne na mimořádně nízkou spotřebu také CLA, pouhých 12 kWh na 100 kilometrů.
Půjde také o první Mercedes postavený na platformě MMA. Ta nakonec bude hostit celkem čtyři vozy: Kromě čtyřdveřového CLA i variantu Shooting Brake a dva modely SUV.
Platforma MMA nemusí být nutně elektrická, umožní i zástavbu spalovacími motory. Novinka tak dostane benzinový čtyřválec nové generace, který Mercedes vyvíjí spolu s čínskou automobilkou Geely. Automobilka o něm mluví jako o "globálním motoru" pro různé kouty světa a vyrábět se bude nejen v Číně, ale také v polském Jaworu. Tam si Mercedes postavil vlastní motorárnu. Dieselový agregát pod kapotou však Schäfer kategoricky vyloučil.
Nakolik bude pro Mercedes novinka převratná, ukazuje i nasazení vlastního operačního systému MB.OS. Ten umožní aktualizovat software "vzduchem", nebude tedy třeba pokaždé navštěvovat servis. Navíc slibuje povznést v současnosti užívaný infotainment MBUX na "zcela novou úroveň".
Má se tak stát s pomocí výkonného počítače, který bude pracovat s umělou inteligencí. Její pomoc bude využívána při částečně autonomní jízdě, ale také v oblasti komfortu a bezpečnosti. Novinka tak dostane například systém na rozpoznávání přítomnosti dětí na palubě, který má snížit riziko, že je rodiče zapomenou v přehřátém autě.
"S novými modely chceme oslovit hlavně zákazníky, kteří oceňují nezaměnitelný pocit a rozsáhlou výbavu, kterou jim jízda s Mercedesem nabízí," nechal se slyšet šéf automobilky Ola Källenius. Nová strategie, která počítá s větší exkluzivitou modelů, by se však podle dřívějších prohlášení vedení firmy měla odrazit také ve vyšších cenách aut.
Källenius se ovšem při premiéře konceptu CLA snažil tyto obavy rozptýlit: Stále prý musí existovat model lákající nové zákazníky, kteří pak zůstanou značce věrni celý život. V minulosti tuto úlohu hrály právě modely třídy A, na čemž by se nemělo nic měnit ani do budoucna.