Nesmrtelné evropské bestsellery. Tato auta měla dávno skončit, přesto se dál vyrábí

Jan Matoušek Jan Matoušek
19. 2. 2021 6:02
Lada nedávno odhalila modernizovanou podobu až sedmimístného kombi Largus. Na tom by nebylo nic zvláštního, kdyby se nejednalo v základu o úplně první Dacii Logan MCV. Zatímco v Evropě už toto rumunské kombi dávno skončilo, na některých trzích je stále k dostání. Proto jsme se podívali, které další nám známé bestsellery zůstávají různě po světě nadále v prodeji, přestože v Evropě už je neseženete.

Dacia Logan jako Renault Tondar

Rusko není ani zdaleka jedinou zemí, kde se dá i v současnosti, minimálně tedy dle oficiálních stránek daných automobilek, koupit první Dacia Logan. Nabízí se třeba také v Íránu, kde ji vyrábí (či minimálně vyráběly) hned dvě místní automobilky. Samotný Renault se kvůli politické situaci a sankcím z tamního trhu oficiálně stáhnul, Logan pod jménem Renault Tondar 90 však vzniká dále. O produkci se stará místní automobilka Pars Khodro, patřící jiné značce Saipa (její verze původního Loganu označovaná jako Pars Tondar na snímku vlevo). Podle íránské státní televize Press TV je výroba z více než 85 procent lokalizovaná právě proto, že Francouzi oficiálně tamní trh opustili. Pod kapotou je zážehová šestnáctistovka.

Vedle Saipy Tondar vyráběla i další místní automobilka, Iran Khodro (zkráceně IKCO). Podle vlastního webu vůz nabízí i nadále, a to nejen v původní verzi, ale rovněž v pozdějším zmodernizovaném provedení známém jako Tondar 90+ (obrázek vpravo). Zmíněná televize nicméně informuje pouze o obnovení produkce Saipou.

V Evropě se každopádně původní Dacia Logan nabízela mezi lety 2004 a 2012 a platila za jedno z nejlevnějších aut na evropském trhu.

 

Právě se děje

Další zprávy