Tomáš Starý
17. 5. 2019 6:02
U ojetých Toyot se říká, že jsou velmi spolehlivé. Je to pravda, těžké a nákladné opravy se u nich nevyskytují tak často. Přesto je dobré vědět, že i Toyotě se nepovedlo úplně všechno, a platí to především pro dieselové motory. Projděte si, na co dávat pozor, pokud kupujete ojetinu této značky.
Další rizika
Naftové motory ale nejsou jedinou slabší stránkou Toyot posledních let, benzinové motory 1.0 VVT-i a 1.3 VVT-i (najdete je například v malém Yarisu) mají zase problém s vytahujícím se rozvodovým řetězem. Týká se to verzí vyráběných v letech 2005 až 2009 a děje se to hlavně u více ojetých kusů.
Opravu pak zásadně prodraží nutnost vyměnit také všechna ozubená kola, takže chrastící rozvodový řetěz je u těchto malých Toyot záležitostí za dvacet až třicet tisíc korun v závislosti na objemu práce a napáchaných škodách.