Tomáš Starý
17. 5. 2019 6:02
U ojetých Toyot se říká, že jsou velmi spolehlivé. Je to pravda, těžké a nákladné opravy se u nich nevyskytují tak často. Přesto je dobré vědět, že i Toyotě se nepovedlo úplně všechno, a platí to především pro dieselové motory. Projděte si, na co dávat pozor, pokud kupujete ojetinu této značky.
Dieselový motor
Tehdejší naftový dvoulitr řady CD plnící maximálně normu Euro 4, prodávaný v Avensisech a Corollách do roku 2006, už moc nestačil a ani on nebyl nějaký zázrak, zejména pokud jde o provoz ojetiny. Každých 120 000 km potřebuje nové řemenové rozvody a kvůli nepříliš kvalitní naftě často odcházejí vstřikovače po 7000 korunách za kus.
Alespoň že mechanicky to docela ušlo. Nástupci řady AD z Aurisů a modernizovaných Avensisů připravené pro normu Euro 5, které přišly v roce 2005, ale byly horší, především v prvních letech výroby. Řadu CD poznáte podle zdvihového objemu 1995 cm3, řada AD má objem 1998, případně 2231 cm3.