Kdo touží po rychlém malém voze, Suzuki Swift Sport je jedním z nejlevnějších adeptů na seznamu. V lednu, s ročním opožděním po uvedením "běžného" Swiftu, odstartoval jeho prodej na českém trhu v nové generaci. Vše včetně technických údajů a podrobného ceníku najdete tady.
Nejzásadnější změnou je nový motor. Dřívější atmosférickou šestnáctistovku totiž nahradila přeplňovaná čtrnáctistovka o výkonu 103 kW a 230 Nm, což znamená navýšení o 3 kW a 70 Nm. Nový čtyřválec s přeplňováním využívá systém přímého vstřikování paliva o větším tlaku, zároveň však Suzuki uvádí, že oficiální hodnota průměrné spotřeby je 5,6 litru na 100 km.
Vylepšení se zaměřilo i na šestistupňovou manuální převodovku, má teď kratší a přesnější dráhy. Suzuki slibuje, že má ještě mechaničtější chod než dříve.
Zároveň je třetí generace Swiftu Sport také lehčí (975 kg oproti původním 1055 kg) a údajně má vylepšený podvozek. Zvětšil se nepatrně rozvor náprav i rozchod kol, aby se zajistila ještě větší stabilita v zatáčkách. Designově se od běžných aut liší ve sportovních detailech, má tedy jiné nárazníky, masku chladiče, dvojitou koncovku výfuku, rozšířené prahy a střešní spoiler.
Swift Sport vždy oslovoval také svou dostupností, v porovnání s konkurenčními malými ostrými hatchbacky byl levnější. A i když novinka podražila, pořád je levnější než konkurence v podobě Fordu Fiesta ST nebo Volkswagenu Polo GTI. Levněji pořídíte jen o něco menší Volskswagen up! GTI (od 377 900 Kč). Swift Sport stojí 479 900 korun a ve výbavě má prakticky všechno.
Vedle bezpečnostní výbavy se šesti airbagy, senzorem udržujícím vůz v jízdních pruzích, adaptivním tempomatem nebo automatickým přepínáním na dálková světla má také parkovací kameru, litá 17" kola, vyhřívaná sedadla i navigaci. Nepřiplácí se vůbec za nic, jedině za prodloužení záruky.