Teplota vzduchu běžně přes mínus 50 stupňů, nadmořská výška i přes 3400 metrů. Takové byly podmínky v Antarktidě pro dvanáct vozů značky Toyota, které využili pro své expedice polárníci ze společnosti Arctic Trucks.
Aby bylo možno vozy používat, muselo být v nádržích letecké palivo Jet A-1, pro jízdu po sněhu a ledu se použily obří pneumatiky podhuštěné na necelých 20 kPA, když normální hodnota huštění je 200 kPa. Díky tomu byla dotyková plocha 17x větší než u klasické a správně nahuštěné pneumatiky a vozy se tak nepropadaly. Samozřejmě byly vybaveny i podstatně zvětšenými nádržemi paliva až na 800 litrů.
Celkem se do expedic zapojilo deset vozů Hilux, z nichž dva byly předělány na pohon 6x6, dále jeden Land Cruiser 150 a jedna Tacoma.
Při pěti expedicích najezdili jejich členové více než 70 000 kilometrů.
Vozy jely jako doprovod lyžařského závodu
Mimo jiné se vozy využily pro stavbu expedičního skladu paliva a instalaci meteorologické stanice.
Extrémní zkouškou pro materiál i lidské posádky byl dvojitý přejezd Antarktidou, organizovaný společností "Extreme World Races" (EWR) a doprovázený týmem britské televizní stanice BBC. Při nejdelší expedici v historii na tomto kontinentu urazil vůz Toyota Hilux vždy 9 500 kilometrů.
Kromě toho se Arctic Trucks a Toyota zúčastnili expedice na Jižním pólu, která byla organizována k 20. výročí nezávislosti Kazachstánu. K 100. výročí dobytí Jižního pólu a souboje mezi polárními badateli Scottem a Amundsenen zorganizovala společnost EWR mimo jiné obnovený legendární lyžařský závod, který také podpořila společnost Arctic Trucks s vozy značky Toyota.