Škodovky jsou nejekologičtější, hned za hybridními auty

Radek Pecák Radek Pecák
24. 8. 2011 4:10
Nejlepší hodnocený spalovací motor nebyl kupodivu dieselový, nýbrž benzinový
Označení na zádi
Označení na zádi | Foto: Škoda-auto

Nejekologičtější auta na světě nadále dělá Toyota. Jasně to dokazuje pořadí v nejnovějším žebříčku ekologických modelů pro rok 2011/2012, který vydává Německý dopravní klub (Verkehrsclub Deutschland, VCD). Jenže hned za auty značek Toyota, Lexus a Honda následuje řada výrobků koncernu VW a hlavně mladoboleslavské Škody.

Modely japonské Toyoty obsadily čtyři nejvyšší příčky z celkem 385 hodnocených vozů.

Na prvním místě skončil Lexus CT 200h s celkovým skóre 7,83; po něm následovala Toyota Prius (7,53). Kupodivu před Toyotu Auris Hybrid se vklínila čistě benzinovým motorem poháněná Toyota iQ.

Lexus CT 200h se stal absolutním vítězem.
Lexus CT 200h se stal absolutním vítězem. | Foto: Lexus

Hybridní modely značek a Lexus odsunuly hybridy vyráběné konkurenční Hondou (Insight Hybrid a Jazz Hybrid) až na páté a šesté místo. Prvním evropským autem v absolutním hodnocení je na sedmém místě Volkswagen Polo 1,2 TDI ve verzi Bluemotion.

Škodovky bodovaly hlavně v dílčích kategoriích 

V tomto absolutním pořadí se škodovky do první desítky nedostaly. Cenných úspěchů naopak dosáhly v kategorii kompaktních čtyřmetrových vozů a v kategorii Nejlepší rodinná auta.

Zatímco v té první skončila Škoda Fabia Greenline čtvrtá, hned za hybridy Lexus CT 200h, Toyota Auris Hybrid a Honda Insight Hybrid, ještě lépe si vozy z Mladé Boleslavi vedly v hodnocení rodinných vozů. Tam do první desítky pronikly hned čtyři automobily značky Škoda. Na stupních vítězů s bronzovou medailí skončila Fabia 1,2 TDI Greenline Combi, hned za ní byla Škoda Octavia Greenline Liftback, sedmá pak skončila Octavia Greenline Combi a devátá Škoda Fabia 1,6 TDI 66 kW Combi.

Prohlédněte si fotografie z testu Škody Fabia Greenline:

 V této kategorii zvítězila Toyota Prius a lepší než škody byl i koncernový sourozenec Seat Ibiza 1,2 TDI CR-E-Ecomotive.

Na známku měla vliv i hlučnost

Při stanovování pořadí porota vycházela z udělených bodů. Na známku měly ze 60 % dopad emise CO2; 20 % se podílelo hlukové zatížení; 15 % škodlivé emise (např. pevné částice, NO2, NOx); a 5 % ekologické dopady (např. NOx).

Škoda Fabia 1,2 Greenline si ovšem skvěle vedla i v hodnocení aut podle jediného kritéria, kterým je množství vyprodukovaného CO2 na 1 km jízdy. V tomto pořadí byla na děleném čtvrtém místě spolu s hybridy Prius a Auris a také se zmiňovanou ekologickou verzí Seatu Ibiza. Nejméně emisí CO2 vypouští Smart s dieselovým motorem, za ním následuje Lexus CT 200h a VW Polo 1,2 TDI Bluemotion.   

Německý autoklub spočítal, že současné průměrné emise u modelů aut prodávaných v Německu činí 151 g CO2m, v Evropské unii jako celek dokonce jen 140 gramů. 

 

Právě se děje

Další zprávy