Praha - Největší zájem v expozici mladoboleslavské Škody Auto na ženevském autosalonu nepochybně vzbudí designová studie nazvaná zatím tajemně Škoda Vision C.
Na ženevském pódiu ji automobilka odhalí za měsíc, 4. března, spolu s novou octavií scout a novou verzí octavií s pohonem na stlačený zemní plyn CNG.
"Studie zahajuje další fázi dynamického rozvoje modelového portfolia a designu značky Škoda, který probíhá několik posledních let. Design značky Škoda bude expresivnější, dynamičtější a emocionálnější," uvádí automobilka v tiskové zprávě bez konkrétnějších údajů. Studii připravil designérský tým pod vedením šéfdesignéra Jozefa Kabaně.
Zdroje online deníku Aktuálně.cz přímo z automobilky potvrzují, že jde skutečně o koncept octavie kupé. Tedy vozu, který bude mít pět dveří jako klasická octavia ve verzi liftback, ovšem nabídne elegantnější linie střechy a zádě.
Start v roce 2016?
Jak už Aktuálně.cz uvedlo na konci ledna, kupé se dostane do sériové výroby, protože má potenciál získat další uživatele octavií a napomoci tak proklamovanému cíli Škody - dostat vůz mezi deset nejprodávanějších modelů světa. Navíc toto řešení nebude příliš finančně náročné.
Výroba pravděpodobně odstartuje v roce 2016, po dokončení potřebného vývoje a zkoušek. Tento termín je logický i z dalšího důvodu: V tu dobu by měla nynější třetí generace octavie podstoupit facelift. Designové prvky prezentované na letošním ženevském konceptu se dostanou i na zbylé karosářské verze liftback a kombi.
I pro fabii a superb
Studie má ale i další hlubší význam. Škodovka si chce u široké motoristické veřejnosti ověřit, zda se hodlá vydat správnou cestou.
Zdroj Aktuálně.cz z automobilky totiž prozradil, že mnohé z toho, co je vidět na této studii, se objeví v omezené míře na nové generaci fabie a výrazně na novém superbu. První z vozů bude odtajněn již během tohoto léta, druhý na přelomu letošního a příštího roku.
Nový designový styl nepochybně ponese i budoucí velké SUV Škody, které bude podle Jozefa Kabaně určeno pro ty, kteří "chtějí být vidět".
"Význam designu vozů Škoda roste a dokazuje emocionální náboj a sílu značky," uvádí automobilka v tiskové zprávě. Evidentně tak hodlá působit i na jinou cílovou skupinu zákazníků než dosud.
Příznivci Škody zatím obvykle sázeli na výborný poměr ceny a užitné hodnoty, navíc se jim často líbila prezentovaná chytrá řešení a technika vyvinutá v koncernu Volkswagen. Jenže i v Česku roste množina zákazníků, kteří při rozhodování o svém novém voze dají především na první dojem vyvolaný vzhledem automobilu.
Fotogalerie: Koncepty vozů Škoda z posledních let