V samotném březnu se odbyt Škody Auto meziročně zvýšil pouze o 0,5 procenta na 82.600 vozů. Tempo růstu tak výrazně zpomalilo ve srovnání s únorem, kdy činilo přes devět procent.
"V nadále obtížném tržním prostředí dosáhla skupina Volkswagen dobrého výsledku v odbytu," uvedla v tiskové zprávě manažerka Hildegard Wortmannová, která má v koncernu Volkswagen na starosti prodej. "Naše diverzifikované produktové portfolio nám poskytuje potřebnou flexibilitu, abychom výkyvy v poptávce v určitých segmentech, což je nyní případ plně elektrických vozidel, dokázali kompenzovat v jiných segmentech," dodala.
Odbyt automobilů s plně elektrickým pohonem v prvním čtvrtletí v celé skupině Volkswagen meziročně klesl o 3,3 procenta na 136 400 vozů. Samotná Škoda Auto však odbyt plně elektrických automobilů zvýšila o 12,3 procenta na 14 tisíc vozů, píše se v tiskové zprávě.
Globální prodeje Škody letos stoupaly rychleji než doma. Podle statistik Svazu dovozců automobilů se za první tři měsíce automobilce podařilo v Česku oslovit 20 573 zákazníků, loni jich bylo 19 929. Mírněji rostla poptávka i po elektrickém Enyaqu, 218 kusů oproti 208 prodaných loni. V příštích měsících však lze díky státním dotacím na elektromobil pro podnikatele očekávat výrazné zvýšení zájmu právě o Enyaq, který je v současnosti jediným čistě bateriovým modelem automobilky z Mladé Boleslavi.
Škoda Auto provozuje tři výrobní závody v České republice. Má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a ve spolupráci s lokálním partnerem také na Ukrajině.
Předseda představenstva Škody Auto Klaus Zellmer minulý měsíc novinářům řekl, že automobilka chce ve střednědobém horizontu prodávat a vyrábět jeden milion vozů ročně. Loni prodala 866.800 vozů, což je meziroční nárůst o 18,5 procenta. Přes milion vozů automobilka vyrobila naposledy v roce 2020.