Tržby pak mladoboleslavská automobilka zvýšila o 3,9 procenta na 17,7 miliardy eur (439,2 miliardy Kč). Výroba automobilce loni klesla o 14,8 procenta na téměř 802 000 vozů. Volkswagen přitom upozornil, že hlavní závod v Mladé Boleslavi loni oslavil mimořádný milník, od zahájení výroby aut v roce 1905 se tam vyrobilo 15 milionů vozidel.
Škoda Auto se v České republice stala největším příjemcem podpory z vládního programu Antivirus. Stát jí v době epidemie poskytl na mzdy přes 1,33 miliardy korun.
Už v lednu automobilka oznámila, že celosvětově dodala v loňském roce odběratelům 878 200 vozů. Meziročně jde o pokles o 126 600 aut. Důvodem poklesu je pandemie a rovněž krize způsobená nedostatkem čipů do palubní elektroniky.
Dalším koncernovým značkám se navzdory polovodičové krizi podařilo zvýšit zisky ještě výrazněji. Hlavní koncernová značka VW měla předloni provozní zisk 454 milionů eur, vloni to bylo více než pětkrát tolik: přes 2,5 miliardy.
Podobně prémiové Audi zvedlo provozní zisk z 2,7 miliardy na 5,5. Díky tomu se ingolstadtské značce podařilo zvýšit provozní marži na 10,5 procenta, Škoda má 6,1 a Volkswagen 3,3. Tento parametr ukazuje ziskovost na jednom vozu.
Jediným členem koncernu, který za loňský rok skončil ve ztrátě, byl španělský Seat. A to navzdory tomu, že oproti Škodě, VW nebo Audi dodal zákazníkům víc aut.
Prodeje rostly také luxusním koncernovým značkám, britské Bentley je zvedlo o více než 30 procent, dosáhlo provozního zisku přes 2,8 miliardy eur a marže 13,7 procenta. Tradičním koncernovým tahounem je v tomto ohledu Porsche. Vloni prodalo 302 tisíc aut, takřka o jedenáct procent meziročně více a s provozním ziskem přes pět miliard eur dosáhlo marže 16,5 procenta.
Automobilový průmysl po celém světě předloni citelně zasáhla pandemie covidu-19, která měla dopady na výrobní aktivity i na poptávku. Loni se pak automobilky potýkaly s nedostatkem součástek, zejména mikročipů, což narušilo i výrobu ve Škodě Auto. V letošním roce nejistotu pro automobilky představuje i ruská invaze na Ukrajinu, která je důležitým dodavatelem elektrických svazků pro auta.
Šéf VW podle agentury DPA vyjádřil obavu, že vlekoucí se konflikt na Ukrajině může mít na globální ekonomiku větší dopady než pandemie nemoci covid-19.
Škoda Auto již oznámila, že kvůli ruské invazi na Ukrajinu zastaví veškeré své aktivity v Rusku. Přeruší výrobu ve svých ruských závodech v Kaluze a Nižném Novgorodu a zastaví také export vozidel do Ruska. Kvůli výpadku dodávek elektrických svazků z Ukrajiny pak byla nucena zastavit výrobu elektromobilu Enyaq a hrozí, že bude muset zastavit výrobu modelů Scala a Kamiq.