Automobilka očekává, že se situace v dodávkách polovodičů bude postupně uvolňovat v druhém pololetí letošního roku. V předloňském roce firma dodala přes milion vozů. Bylo to o 19,1 procenta méně než v roce 2019, kdy dodala 1 242 800 vozidel. Důvodem poklesu byla taktéž pandemie koronaviru.
Na většině trhů zaznamenala firma pokles počtu dodaných vozů. Například v Číně dodala zákazníkům 71 200 vozů, což je propad o 58,8 procenta. Naopak v Indii si společnost Škoda Auto po uvedení speciálně pro tento trh vyvinutého modelu Kushaq v roce 2021 výrazně polepšila. Zákazníkům tam dodala 22 800 aut, meziročně o 108,9 procenta více.
"Rok 2021 byl v historii společnosti Škoda Auto jedním z nejnáročnějších. Pandemie covid-19 spolu s nedostatkem polovodičů výrazně zbrzdily náš růst. Díky flexibilitě a nápaditosti zaměstnanců Škoda Auto, ale i úzké spolupráci s naším sociálním partnerem, Odbory KOVO, a dodavateli jsme společnost navzdory všem obtížím provedli uplynulým rokem s dobrým výsledkem," řekl předseda představenstva Thomas Schäfer.
V západní Evropě dodala společnost v roce 2021 svým zákazníkům 409 000 vozů, což ve srovnání s předchozím rokem představuje pokles o 5,9 procenta. V Německu, na svém největším trhu, zaznamenala automobilka Škoda v uplynulém roce 136 800 dodávek zákazníkům, tedy o 15,4 procenta méně než v předchozím roce.
Na jiných trzích to tak špatné nebylo: "V Portugalsku (1 800 vozů; +37,4 %), Norsku (9 800 vozů; +36,9 %), Irsku (9 100 vozů; +21,8 %), Nizozemí (19 300 vozů; +19,0 %) a ve Španělsku (24 600 vozů; +17,0 %) zaznamenala Škoda dokonce dvouciferný růst," chlubí se firma v tiskové zprávě.
Ve střední Evropě dodala Škoda Auto loni 164 100 vozů, meziročně o 9,8 procenta méně. Na domácím českém trhu poklesly dodávky zákazníkům v období od ledna do prosince 2021 o čtyři procenta na 79 900 vozů.
Ve východní Evropě bez Ruska dodala automobilka zákazníkům 35 800 vozů, o 9,2 procenta méně v porovnání s rokem 2020. V Rusku představuje 90 400 dodaných vozů ve srovnání s předchozím rokem pokles o 4,4 procenta.
Nejprodávanějším modelem byla v loňském roce tradičně Octavia, firma jich dodala 200 800 kusů, meziročně o 22 procent méně. Na druhém místě se umístil Kamiq s 120 700 dodanými kusy, oproti roku 2020 to bylo o 6,1 procenta méně. Nového, plně elektrického SUV Enyaq iV dodala Škoda loni 44 700 kusů.
Škoda Auto provozuje tři výrobní závody v České republice. Během loňského roku musela několikrát výrazně omezit či zcela zastavit výrobu kvůli nedostatku čipů.