Nejostřejší škodovky pohromadě. Co všechno neslo označení Škoda RS?

Jan Matoušek Jan Matoušek
8. 11. 2018 6:02
Pod spojením Škoda RS si dnes každý vybaví nejspíše sportovní Octavii a v posledních týdnech i SUV Kodiaq. Historie dnes již kultovního označení se ale začala psát jinak a mnohem dříve. A občas to byly výjimečně dobré vozy.

Porovnali jsme aktuální Octavii RS s konkurencí od Peugeotu a Hyundai. Podívejte se zde.

S naftou

Po Octavii RS následovala menší Fabia RS. Definitivně tak došlo k transformaci kdysi závodního označení na pojmenování sportovních sériových modelů značky. Fabia ale dokázala překvapit - především pohonnou jednotkou. Nejednalo se o pro sportovní vozy tehdy běžný benzinový motor, nýbrž o naftovou 1.9 TDI s výkonem 96 kW a manuální převodovkou, roztáčející přední kola. Z 0 na 100 km/h to autu zabralo 9,6 sekundy a maximálně se rozjelo na 204 km/h. Od standardní Fabie se ta sportovní odlišovala bodykitem karoserie, 16palcovými koly, sportovními sedadly nebo bohatou výbavou. Tomu odpovídala i cena, atakující v roce 2003 hranici půl milionu korun. Výroba skončila v roce 2007.

Mimochodem, nakonec se i Fabia RS nepřímo dočkala benzinového motoru. Opět v Řecku se prodávala pod názvem Sport Edition (ale loga RS i bodykit byly shodné s naftovým modelem) s benzinovou čtrnáctistovkou o výkonu 86 kW. S ní auto zrychlovalo za 10,8 sekundy a jelo nejvýše 202 km/h.

 

Právě se děje

Další zprávy