Nejostřejší škodovky pohromadě. Co všechno neslo označení Škoda RS?

Jan Matoušek Jan Matoušek
8. 11. 2018 6:02
Pod spojením Škoda RS si dnes každý vybaví nejspíše sportovní Octavii a v posledních týdnech i SUV Kodiaq. Historie dnes již kultovního označení se ale začala psát jinak a mnohem dříve. A občas to byly výjimečně dobré vozy.

Porovnali jsme aktuální Octavii RS s konkurencí od Peugeotu a Hyundai. Podívejte se zde.

Od běžných fabií se verze RS budou pochopitelně odlišovat i opticky. Poznat je bude možné díky odlišnému přednímu i zadnímu nárazníku. Ten zadní navíc obsahuje i difuzor. Brzdové třmeny jsou stejně jako u octavie RS červeně lakované. Auto má také výrazně zatmavená boční skla.
Od běžných fabií se verze RS budou pochopitelně odlišovat i opticky. Poznat je bude možné díky odlišnému přednímu i zadnímu nárazníku. Ten zadní navíc obsahuje i difuzor. Brzdové třmeny jsou stejně jako u octavie RS červeně lakované. Auto má také výrazně zatmavená boční skla. | Foto: Škoda Auto

Váhání s Fabií

Zatímco s druhou generací Octavie RS Škodovka neváhala, nad pokračovatelem Fabie RS uvažovala delší dobu. Nakonec ale výroba spolu s modernizací druhé generace malého vozu začala v roce 2010. Oproti předchůdci zmizel naftový motor, jeho místo zaujala benzinová 1.4 TSI o výkonu 132 kW. Další změnou byla nabídka nejen hatchbacku, ale také kombi. A změnou asi nejčastěji kritizovanou bylo zavedení pouze sedmistupňové dvouspojkové převodovky DSG. Ruční řazení vůz vůbec nedostal. I tak dokázala sportovní Fabia zrychlovat z 0 na 100 km/h za 7,3 sekundy a jet až 226 km/h. Maximální rychlost mělo překvapivě větší o 2 km/h kombi, zrychlení bylo pro obě karoserie stejné.

V roce 2014 produkce vozu skončila a s ní i kapitola jménem Fabia RS. Aktuální třetí generace se sportovního provedení nedočkala a nedočká.

 

Právě se děje

Další zprávy