Nejostřejší škodovky pohromadě. Co všechno neslo označení Škoda RS?

Jan Matoušek Jan Matoušek
8. 11. 2018 6:02
Pod spojením Škoda RS si dnes každý vybaví nejspíše sportovní Octavii a v posledních týdnech i SUV Kodiaq. Historie dnes již kultovního označení se ale začala psát jinak a mnohem dříve. A občas to byly výjimečně dobré vozy.

Porovnali jsme aktuální Octavii RS s konkurencí od Peugeotu a Hyundai. Podívejte se zde.

První sériové RS

Prvním továrním RS se po Škodě 130 RS stala až v roce 2000 Octavia. Nejednalo se už nicméně o závodní vůz, nýbrž sportovní verzi sériového kompaktu. Automobilka k pohonu použila přeplňovanou zážehovou osmnáctistovku o výkonu 132 kW v kombinaci s manuálním pětikvaltem. Jak jste poznali z obrázků, vedle liftbacku se v nabídce ocitlo i praktičtější kombi. Jestliže základní karoserie zrychlovala z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy a jela nejvýše 235 km/h, kombi sprintovalo za rovných osm sekund a jelo nejvýše 231 km/h. Od standardní Octavie se RS liší třeba bodykitem karoserie, o 15 mm (kombi 19 mm) nižší světlou výškou či sportovními sedačkami. Produkce vozu skončila v roce 2005.

Nejde však o historicky nejsilnější silniční Octavii první generace. Tou byla pouze v Řecku prodávaná Octavia GT, vycházející z Octavie Tour, která dostala 1.8 Turbo naladěnou na 142 kW a z 0 na 100 km/h zrychlovala za 7,6 vteřiny. Kombi bylo o desetinu pomalejší, obě karoserie jely až 220 km/h.

 

Právě se děje

Další zprávy