Pod spojením Škoda RS si dnes každý vybaví nejspíše sportovní Octavii a v posledních týdnech i SUV Kodiaq. Historie dnes již kultovního označení se ale začala psát jinak a mnohem dříve. A občas to byly výjimečně dobré vozy.
Porovnali jsme aktuální Octavii RS s konkurencí od Peugeotu a Hyundai. Podívejte se zde.
V roce 2005, bezprostředně po první generaci, přišla na trh Octavia RS s pořadovým číslem dva. Opět šlo o liftback nebo kombi, ovšem poprvé i s naftovým motorem. Auto dostalo dvoulitr TDI s výkonem 125 kW, doplněný o dvoulitrový benzinový motor TFSI o výkonu 147 kW, který se nabízel třeba i v Golfu GTI. Poprvé se u sportovního modelu RS objevila možnost připlatit si za automat, v tomto případě dvouspojkový se šesti stupni. Tolik měla i standardní manuální převodovka.
V porovnání s předchůdcem umělo druhé RS s benzinovým motorem zrychlovat na 100 km/h za 7,3 vteřiny a jet až 240 km/h. Kombi bylo o trochu pomalejší. Turbodiesel pak na 100 km/h dojel za 8,5 sekundy a dostal se maximálně na 225 km/h. Nic na parametrech nezměnila ani modernizace v roce 2010, o tři roky později pak druhé RS skončilo.