Nejostřejší škodovky pohromadě. Co všechno neslo označení Škoda RS?

Jan Matoušek Jan Matoušek
8. 11. 2018 6:02
Pod spojením Škoda RS si dnes každý vybaví nejspíše sportovní Octavii a v posledních týdnech i SUV Kodiaq. Historie dnes již kultovního označení se ale začala psát jinak a mnohem dříve. A občas to byly výjimečně dobré vozy.

Porovnali jsme aktuální Octavii RS s konkurencí od Peugeotu a Hyundai. Podívejte se zde.

Octavia potřetí

Třetí generací Octavie RS, představenou v roce 2013, se již dostáváme prakticky do současnosti označení RS. Boleslavský sportovní kompakt opět přijel jako liftback i kombi a opět také s benzinovým i naftovým motorem. Natural spaloval dvoulitr TSI se 162 kW, diesel dvoulitr TDI se 135 kW. Zachována zůstala nabídka šestistupňové manuální nebo dvouspojkové automatické převodovky. Bavíme-li se o dynamice, benzinový liftback zrychloval z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy a jel až 248 km/h.

O dva roky později ukázala Škoda speciální verzi RS 230. Ta dostala benzinový dvoulitr s výkonem zvýšeným na 169 kW, do výbavy navíc přibyl samosvorný diferenciál na přední nápravě. Výsledkem bylo zrychlení na 100 km/h za 6,7 sekundy a nejvyšší rychlost 250 km/h. Stejnou péči dostalo i kombi. Na sklonku roku 2015 se objevila další novinka - naftové RS s automatem DSG osazené pohonem 4×4.

 

Právě se děje

Další zprávy