Pod spojením Škoda RS si dnes každý vybaví nejspíše sportovní Octavii a v posledních týdnech i SUV Kodiaq. Historie dnes již kultovního označení se ale začala psát jinak a mnohem dříve. A občas to byly výjimečně dobré vozy.
Porovnali jsme aktuální Octavii RS s konkurencí od Peugeotu a Hyundai. Podívejte se zde.
S příchodem nové emisní normy Euro 6.2 z nabídky Octavie RS vypadl benzinový motor naladěný na 169 kW. Jedinou volbou se tak stala jednotka se 180 kW, dříve vyhrazená jen provedení RS 245. Ta v rámci přizpůsobení se emisím dostala také filtr pevných částic. I nadále zůstává výběr mezi manuálem a dvouspojkovým automatem DSG, respektive mezi liftbackem a kombi. Pohled do ceníku říká, že základní Octavia RS přijde na 766 900 korun s karoserií liftback a 801 900 korun s karoserií kombi. Automat stojí navíc 50 tisíc korun.
Brzy se do ceníku vrátí také naftové RS, které si stále zachovává dvoulitr TDI se 135 kW a výhradně dvouspojkovým automatem DSG. Opět nebude chybět možnost zvolit pohon všech kol.