Pod spojením Škoda RS si dnes každý vybaví nejspíše sportovní Octavii a v posledních týdnech i SUV Kodiaq. Historie dnes již kultovního označení se ale začala psát jinak a mnohem dříve. A občas to byly výjimečně dobré vozy.
Porovnali jsme aktuální Octavii RS s konkurencí od Peugeotu a Hyundai. Podívejte se zde.
V nomenklatuře Škodovky znamená označení RS zkratku pro spojení Rallye Sport. Je tak nasnadě, že jako první se s tímto označením objevil některý ze závodních modelů značky. Nešlo však o 130 RS, nýbrž možná trochu zapomenutou dvojici 180 RS a 200 RS. Obě auta vycházela ze sériové 110 R Coupé, ovšem s výrazně sníženou a zkrácenou karoserií. Za povšimnutí jistě stojí i vytažené blatníky, případně široké pneumatiky.
Podnětem k vývoji nových závodních speciálů, který trval jen šest měsíců, se stala dominance Vladimíra Hubáčka na domácích rallye s kupé Alpine A110. Na jaře 1974 tak v Mladé Boleslavi představili dvojici nových sportovních modelů 180 RS a 200 RS.