Motor 1.2 TSI/81 kW už se neobjevuje v oficiálním ceníku Octavie na stránkách Škody Auto. "Bude nahrazen novým agregátem 1.0 TSI/85 kW, který vykazuje ještě lepší parametry výkonu, emisí i jízdního komfortu než oblíbený motor 1.2 TSI," uvedl mluvčí Škody Auto Zbyněk Straškraba.
Zatímco motor 1.2 TSI/81 kW disponoval čtyřmi válci, novinka má k dispozici pouze tři válce. Oba agregáty spalují benzin, oběma dopomáhá k relativně vysokým výkonům turbodmychadlo.
Nový motor v Octavii půjde podle našich informací objednávat od konce května, tedy se změnou modelového roku. Totožnou pohonnou jednotku už jsme testovali ve voze Volkswagen Golf. Dojmy z jízdy naleznete zde.
Nejslabší a pravděpodobně i nejlevnější, tedy základní pohonnou jednotkou Octavie zůstane i nadále slabší verze čtyřválce 1.2 TSI produkující maximálně 63 kW.
Motor 1.2 TSI/81 kW, který Škoda stáhla z ceníku Octavie, volilo osm procent ze všech kupců Octavie, u soukromých zákazníků činil jeho podíl 14 procent. Jeho obliba spočívala i v tom, že byl jako jediný benzinový motor zařazen do akční nabídky Fresh, která stojí méně než standardní výbavové stupně, a přitom obsahuje více standardní výbavy.
V současnosti Škoda nabízí Octavii Fresh pouze s naftovým motorem 1.6 TDI. To by se ale mělo změnit. "Nabídka modelů a motorizací spojených s akční nabídkou Fresh se bude v průběhu letošního roku rozšiřovat," slíbil Straškraba.
Octavia je nejoblíbenějším novým autem v Česku a suverénně nejprodávanějším modelem automobilky. Příští rok ji čeká výrazná modernizace, kterou na autosalonu v Ženevě poodhalil šéfdesigner Jozef Kabaň. Model dostane například dvouřadé přední světlomety.
Litrový tříválcový turbomotor na benzin najdeme i ve větším autě, než je Octavia. Například základní pohonnou jednotkou pro Ford Mondeo na českém trhu je agregát s označením 1.0 EcoBoost s maximálním výkonem 92 kW.