Nová Octavia proti všem. Škoda vsadila na sebevědomé ceny, čím překonává konkurenty?

Jan Matoušek Jan Matoušek
5. 12. 2019 6:01
Nejočekávanější novinka posledních i následujících týdnů dostala před nedávnem české ceny. Víme tak, že Octavii Combi v první vlně půjde koupit za nejméně 637 tisíc korun - s 110kW benzinovým nebo 85kW naftovým motorem. Podívali jsme se proto do ceníků soupeřů, kolik stojí jejich kombíky s benzinovým motorem s podobným výkonem. Srovnání najdete v galerii.

Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI - od 610 900 Kč

A hned po Seatu přichází druhý konkurent Octavie z vlastní stáje, který v příštích měsících dostane nástupce. Volkswagen Golf Variant se nabízí také s 1.5 TSI o výkonu 110 kW a manuální šestistupňovou převodovkou. Jeho spotřeba je 5,1-5,2 l / 100 km, tedy opět blízko mladoboleslavskému kombi.

Octavia, stojící na hranici nižší střední a střední třídy, je výrazně větší než Golf. Především v rozvoru náprav. Kufr Golfu je ale o něco objemnější, než by napovídal délkový rozdíl mezi oběma vozy.

VW Golf Variant Škoda Octavia Combi Rozdíl
Délka: 4567 mm 4689 mm +122 mm
Šířka: 1799 mm 1829 mm +30 mm
Výška: 1496 mm 1468 mm -28 mm
Rozvor náprav: 2620 mm 2686 mm +66 mm
Velikost kufru: 605/1620 l 640/1700 l +35/+80 l

Golf Variant s 1.5 TSI je nejlevnější ve výbavě Comfortline za 610 900 korun, což je o 26 tisíc níže než v případě škodovky. Zároveň je to také cena mimo Octavii ze všech konkurentů nejvýše posazená. Nutno ale podotknout, že u většiny rivalů jsou ceny akční, tedy snížené bonusem dovozce. U VW a Škody nic takového neplatí.

Výbava Comfortline pak obsahuje kolenní vak řidiče i Front Assist, ovšem bez detekce chodců nebo cyklistů, za udržování v jízdním pruhu je ale třeba připlatit. Naopak navíc oproti Octavii je standardem adaptivní tempomat. Z komfortních prvků mají oba vozy shodně automatickou dvouzónovou klimatizaci, rádio s osmi reproduktory a dotykovým displejem nebo kožený multifunkční volant. Navíc má VW parkovací senzory vpředu i vzadu, postrádá však dešťový a světelný senzor, digitální budíky a LED světla vpředu. Za tyto prvky je nicméně možné připlatit.

Za zmínku stojí akční verze Maraton Edition za 618 900 korun, která má oproti Comfortline navíc třeba ergonomická přední sedadla s vyhříváním, mlhovky, statická LED světla nebo dešťový a světelný senzor.

Golf Variant je tedy ze všech zmíněných konkurentů Octavie Combi nejdražší. Nabízí ale také téměř shodnou výbavu, a co nemá, za to lze připlatit. Cenový rozdíl se ale bude dále snižovat a vzhledem k tomu, že je Octavia výrazně novější, je výhodnost Golfu i přes papírovou nižší cenu diskutabilní.

 

Právě se děje

Další zprávy