Nejdražší Škoda Octavia zná svou cenu. Jak si RS či Scout stojí proti konkurenci?

Jan Matoušek Jan Matoušek
17. 7. 2020 6:02
První ceny čtvrté generace Octavie zveřejnila Škoda ještě před koncem minulého roku, naplno se pak prodej rozběhl na začátku roku 2020. Ke kombi se přidal i liftback a naposledy se na konci června nabídka rozrostla o základní verzi Active a akční model 125 let. Teď portfolio dostupných variant roste znovu, jen směrem nahoru. Známe ceny sportovního RS, terénního Scoutu i plug-in hybridu.

Konkurence

Sportovně laděných kompaktních modelů je na trhu hned několik, žádný z nich ale momentálně nenabízí plug-in hybridní pohon. A také karoserii kombi, jednou z výjimek je Ford Focus ST. Ten se nabízí jako hatchback i kombi a vedle benzinového čtyřválce 2.3 EcoBoost z Mustangu o výkonu 206 kW, kde je možné volit manuální nebo automatickou převodovku, má i naftový čtyřválec 2.0 EcoBlue o výkonu 140 kW s manuální převodovkou. Právě turbodiesel je nejlevnější, začíná na 790 900 korunách, benzinový agregát přijde na nejméně 818 900 korun. Kombi je s dieselem dražší o 35 tisíc korun a s benzinem o 25 tisíc korun.

Dalším potenciálním konkurentem může být Kia Ceed GT, která se nabízí s 1.4 T-GDI o výkonu 150 kW a výběrem mezi manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou. Ceny začínají na 674 980 korunách, k dispozici je ale jenom hatchback. Stejné je to i u Renaultu Mégane RS, jehož 1.8 TCe má 206, respektive 221 kW ve verzi Trophy. Nabízí se s manuálem i dvouspojkovým automatem za ceny od 858 tisíc korun.

Nošovický Hyundai i30 N je k dispozici nejen jako hatchback, ale také jako liftback, kterému říkají Korejci Fastback. Vůz momentálně čeká na modernizaci, proto je stejně jako Mégane RS dostupný aktuálně jen ze skladových zásob. Dvoulitr T-GDI pod kapotou i30 N má 184 nebo 202 kW ve variantě Performance, vždy s manuální šestistupňovou převodovkou. Ceny startují na ceníkových akčních 699 990 korunách za hatchback a 719 990 korunách za liftback.

 

Právě se děje

Další zprávy