Škoda zavádí v Německu šrotovné: při koupi Superbu dosahuje sleva téměř 200 000 Kč

ČTK Martin Přibyl ČTK, Martin Přibyl
19. 10. 2018 12:15
Automobilka Škoda Auto nabídla v Německu tzv. šrotovné při výměně staršího dieselu za nový vůz této značky. Výše bonusu se pohybuje od 1500 do 7500 eur, tedy v přepočtu až 194 000 Kč podle kupovaného modelu. Šrotovné zavedl i sesterský Volkswagen. Českého trhu se opatření netýká. Dnes to potvrdil mluvčí Škody Vítězslav Pelc.
Šrotovné umožní nahradit Němcům starší vozy s emisními normami Euro 5 a nižší za nové modely, které splňují přísný předpis Euro 6.
Šrotovné umožní nahradit Němcům starší vozy s emisními normami Euro 5 a nižší za nové modely, které splňují přísný předpis Euro 6. | Foto: Škoda Auto

Bonus pro nákup nového auta z nabídky Škody platí při odevzdání naftového vozu plnícího starší emisní normy Euro 1 až 4, tedy vyrobených zhruba do roku 2009.

Ve 14 vybraných městech s horší kvalitou ovzduší lze nákupní bonus uplatnit i za mladší vozy plnící až normu Euro 5, tedy do roku výroby 2014. Bonus lze navíc využít na koupi nejen nového dieselu, ale i vozu s benzinovým motorem.

Výše šrotovného je například 1500 eur při koupi modelu Citigo, 2500 eur za Fabii, 3500 eur u Kodiaqu nebo 7500 eur u modelu Superb. Prémie pro majitele mladších dieselů ve 14 městech je u každého modelu vždy o 1000 eur nižší než v případě celostátního šrotovného.

V německých autobazarech se dá třeba Škoda Octavia první generace z roku 2000 s naftovém motorem 1.9 TDI pořídit za 550 eur. Bonus je tedy skutečně výrazný.

"Šrotovné existuje pouze v Německu. V rámci EU by teoreticky této možnosti měl mít šanci využít i jakýkoliv občan EU, ale nemáme o tom v současné chvíli konkrétní informace. V ČR se šrotovné v tuto chvíli neplánuje, takové rozhodnutí by muselo přijít ze strany vlády," řekl mluvčí dovozce vozů Volkswagen do ČR David Valenta.

Cílem koncernu je zabránit hrozícím zákazům vjezdu naftových vozidel do center měst. Německý automobilový průmysl je od vypuknutí skandálu kolem podvodů s měřením výfukových plynů v roce 2015 pod silným tlakem.

Když koncern VW nabízel šrotovné od srpna 2017 do června 2018, podařilo se mu díky němu stáhnout z německých silnic 210 000 starších naftových vozů.

Ve čtvrtek oznámenou iniciativu již zkritizovala šéfka strany Levice Katja Kippingová. "Jedná se o další pokus autokoncernů vytřískat ze svého milionového dieselového podvodu ze zákazníků další kapitál," řekla dnes politička listu Neue Osnabrücker Zeitung. "Kdo si nové auto dovolit nemůže, má tak či tak smůlu," dodala předsedkyně strany.

 

Právě se děje

Další zprávy