Zatímco v minulosti tvořila elektrická vozidla v rámci malých městských aut jen zlomek produkce bratislavského závodu Volkswagenu, nově jejich podíl v tomto segmentu vystoupí na dvě třetiny.
Na loňské produkci 408 208 aut ve slovenské divizi Volkswagenu se malá městská vozidla podílela téměř 40 procenty. Bratislavská továrna německé automobilky jako první v rámci koncernu začala montovat auta s čistě elektrickým pohonem, a to v roce 2013, kdy zahájila výrobu modelu Volkswagen e-up!.
Nyní přibyla elektrická auta Seat Mii a Škoda Citigo iV. Zmíněné tři modely malých městských aut jsou postaveny na stejné platformě a z nich jen model up! se kromě elektrického pohonu vyrábí také v dalších dvou motorizacích.
Většinu loňské produkce bratislavského Volkswagenu tvořila SUV Volkswagen Touareg, Audi Q7, Audi Q8 a Porsche Cayenne. Čtyři modely ze segmentu SUV montuje rovněž s hybridním pohonem.
K vyráběným modelům SUV v Bratislavě přibude také Škoda Karoq. "Karoq není model, který by měl příliš vytěžit naši výrobu," uvedl Grünberg. O rozhodnutí vyrábět Karoq už v příštím roce také v bratislavské továrně Volkswagenu řekl minulý týden portálu Automotive News Europe předseda představenstva Škoda Auta Bernhard Maier.
Volkswagen bude na Slovensku vedle elektrických aut produkovat rovněž auta s konvenčním pohonem. "Není to závod, kde se počítá s tím, že by měl vyrábět jen čistě elektrická vozidla," řekl Grünberg.
Automobilový průmysl je jedním z hlavních tahounů ekonomiky Slovenska, které si udržuje pozici největšího výrobce aut v přepočtu na obyvatele. Kromě Volkswagenu mají své továrny v zemi pod Tatrami také automobilky Jaguar Land Rover, Kia Motors a PSA. Továrna francouzské skupiny PSA v Trnavě na západě Slovenska letos zahájila produkci nové generace modelu Peugeot 208, který je zákazníkům k dispozici i v elektrické verzi.