Mladá Boleslav - Pro ty, kteří v současné době přemýšlejí o případné koupi nejnovější škodovky, je to určitě dobrá zpráva. Při crash testu nezávislé organizace EuroNCAP získal vůz nejvyšší pětihvězdičkové ohodnocení.
Paradoxem je, že při testu nebylo žádnému exempláři této škodovácké novinky ani v nejmenším ublíženo. Všechny testy totiž absolvoval Volkswagen Up, tedy bratislavský sourozenec, z něhož jak Škoda Citigo, tak i Seat Mii technicky vycházejí.
Za ochranu dospělých cestujících získal vůz 89 procent možných bodů, za ochranu dětí 80 procent a za přítomnost elektronických bezpečnostních asistentů 86 procent. Vůz disponuje jak stabilizačním systémem ESP, tak připomínači zapnutí bezpečnostních pásů na všech sedadlech, chybí mu jen omezovač rychlosti.
Ochrana chodců mírnou slabinou
Horší výsledek auto docílilo pouze při simulované srážce s chodcem. Za to nasbíralo jen 46 procent maximálně možných bodů. To především kvůli hraně kapoty.
Cestující jsou podle odůvodnění EuroNCAP ve voze Up, potažmo Citigo, chráněni dobře. Při čelním nárazu do deformovatelné překážky rychlostí 64 kilometrů v hodině zůstal prostor pro cestující stabilní. Figurína spolujezdce byla chráněna natolik dobře, že nebylo třeba srážet žádné body. Dobře ochráněni jsou na tom sedadle cestující různě velkých postav a dokonce i tehdy, pokud nesedí zrovna ideálně. Opěrka hlavy dobře funguje i při nárazu zezadu.
Pozor na náraz do sloupu
Náraz do sloupu bokem vozu by ale znamenal zejména pro hrudník pasažérů poměrně vážné následky.
Proti ochraně dětí v autosedačkách na zadních sedadlech odborníci EuroNCAP také nic nenamítali. Výtku měli vlastně jen vůči tomu, že řidič není dostatečně informován o tom, zda je vypnutý airbag spolujezdce, pokud je dítě umístěno v sedačce na předním sedadle.
Škoda Citigo je po roomsteru, yeti a superbu čtvrtou škodovkou s pětihvězdičkovým ohodnocením. "Výsledek nás pochopitelně těší. Je zásluhou dobré práce při vývoji vozu," komentoval přidělení pěti hvězdiček mluvčí automobilky Vítězslav Pelc.